دانش‌بنیان های ایرانی در پاکستان مستقر می‌شوند/ راه‌اندازی ۲ مرکز نوآوری مشترک

اقتصاد ۱۰۰ - رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران توافق کردند ضمن راه‌اندازی دو مرکز نوآوری مشترک، ۱۰ شرکت دانش‌بنیان از ایران در پاکستان و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان پاکستانی هم در پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شوند.

دانش‌بنیان های ایرانی در پاکستان مستقر می‌شوند/ راه‌اندازی ۲ مرکز نوآوری مشترک

به گزارش گروه دانش و فناوری، مختار احمد به همراه هیاتی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این بازدید گفت: این بازدید با هدف گسترش دیپلماسی و تبادل علمی آموزشی بین دو کشور انجام و مقرر شد یک گروه مدیریتی و کارشناسی شامل روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و دانشمندان پاکستان به ایران سفر و ضمن دیدار با روسای دانشگاه‌های کشور از سازمان‌های علمی و پژوهشی کشور بازدید کنند.

حسن زمانیان به توافق راه‌اندازی دو مرکز نوآوری مشترک بین ایران و پاکستان، گفت: قرار شد با هدف تبادل علمی و آموزشی، حداقل ۱۰ شرکت دانش‌بنیان از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پاکستان مستقر شوند و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان از پاکستان در پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی استقرار یابند. طرف پاکستانی علاقه‌مندی برای اعزام یک گروه به ایران در زمینه‌هایی مانند ساخت ماهواره و سوخت پاک دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در پاکستان مستقر می‌شوند/راه‌اندازی ۲ مرکز نوآوری مشترک

وی افزود: در این بازدیدها امکان ایجاد فرصت مطالعاتی و کارهای پژوهشی مشترک فراهم می‌شود. امکان داریم پژوهشگران و دانشجویان پسادکتری پاکستانی در قالب فرصت مطالعاتی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیایند و ضمن آموزش، پژوهش‌های مشترک انجام دهند.

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان نیز در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از اعلام آمادگی پاکستان برای انجام کارهای مشترک فناورانه و تبادل استاد و دانشجو با ایران خبر داد و گفت: پاکستان می‌خواهد در زمینه تبادل فناوری با ایران همکاری کند.

مختار احمد افزود: این همکاری می‌تواند برای ایران و دیگر کشورها مانند هند، بنگلادش و افغانستان راه‌حل‌هایی داشته باشد. چالش‌هایی مانند تغییرات آب و هوایی، مسایل و فعالیت‌های لابراتواری یا معضل کمبود آب که در پاکستان با آن مواجه هستیم مسایل و مشکلاتی در کشورهای مشابه ایران و پاکستان وجود دارد. البته نهادهای غیر دولتی نیز می‌توانند برای حل این مسائل اقدام کنند و سعی در پوشش دادن و حل مشکلات دارند.

وی اظهار داشت: تبعات اجتماعی این نوع همکاری هم مهم است و باید روی فعالیت‌های خودمان تمرکز کنیم. اجتماعات، مسائل حقوق بشری و حفظ ریشه و حساسیت در این قبیل موضوعات اهمیت دارد. بنابراین می توانیم در این حوزه‌ها با هم کار کنیم. مسائل مشترک و ساخت کارخانه در حوزه های مورد علاقه را در دستور کار داریم.

این مقام پاکستانی در مورد کمک پاکستان در رشد فناوری منطقه هم گفت: پاکستان از سال‌ها قبل دارای فناوری پیشرفته است و دستاوردهای بسیار مفید داشته و تجربیات خود را با سایر کشورها به اشتراک گذاشته است. در مرکز توسعه و تحقیقات پاکستان فعالیت‌های علمی و فناورانه در زمینه‌هایی مانند نانوفناوری و فعالیت در حوزه ربات ها و مجموعه ای از اقدامات موثر علمی و فناوری انجام می‌شود.

مختار احمد با تاکید بر این‌که علم و فناوری متعلق به یک کشور نیست، یادآور شد: همه گروه‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها باید داشته های خود را با یکدیگر با اشتراک بگذارند. به این ترتیب با گذر سال‌ها می توانیم نتایج فوق‌العاده و کاربردی به‌دست آوریم. در کار خود موفق باشیم و به صورت فنی هم در حوزه فناوری و هم علوم انسانی فعالیت مفید داشته باشیم.

وی در مورد اینکه تصمیمات وزارتخانه های پاکستان تا چه میزان متاثر از تصمیمات مجلس این کشور است، تصریح کرد: این مساله را به صورت حرفه‌ای حل کرده‌ایم. ارتباط ما ارتباط مستقیم و رودرو با مسوولان مربوطه است. محققان ما فعالیت خود را انجام می دهند البته مجلس هم کلیت فعالیت‌ها را می داند. در کنار آن وزارتخانه‌های مربوطه اعم از وزارتخانه فارغ‌التحصیلان و وزارتخانه آموزش عالی و وزارت علوم در جریان کار هستند و به تحقیقات کمک می کنند و با مجلس نیز ارتباط دارند.

انتهای پیام

منبع : ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما