سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS – حتی بهتر از DLSS
در گزارشی که Igor’s Lab منتشر نموده سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با دو تکنولوژی AMD FSR و Intel XeSS تایید شده است.
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،هر چند که نمیتوان برتری خاصی را در این مورد مشاهده کرد اما باز هم Igor تصمیم گرفته تا از این قابلیت استفاده کند و ظاهرا ترکیب FSR + Frame Generation میتواند ترکیب DLSS + Frame Generation را شکست دهد.
اجازه دهید ابتدا مرور کنیم که این تکنولوژی چیست. Frame Generation یکی از قابلیتهای DLSS 3.0 است که در واقع یک فریم مصنوعی را در بین دو فریم پردازش شده اصلی به لطف هوش مصنوعی انویدیا خلق میکند. در واقع میان فریم اول و فریم سوم یک فریم توسط Frame Generation تولید میشود. در حال حاضر تنها سری کارت گرافیکهای RTX 40 انویدیا از DLSS 3.0 پشتیبانی میکنند اما به نظر میرسد Frame Generation را میتوان با XeSS اینتل و FSR 2.0 شرکت AMD نیز استفاده کرد.
کیفیت تصویر بین FSR 2.0 + Frame Generation و DLSS + Frame Generation تقریبا تفاوتی ندارد اما به نظر میرسد XeSS قابل رقابت با آنها نیست.
در نظر داشته باشید که تعداد فریم بر ثانیه تنها یک بخش از ماجراست و نکات مهم دیگری نیز وجود دارند اما فعلا ما تنها به حداکثر فریم قابل دست یابی میپردازیم. DLSS به همراه FG در بازی Spider Man Remastered به حداکثر 224 فریم بر ثانیه دست پیدا میکند.
سپس به FSR میرسم که با فناوری FG انویدیا حتی این میزان را افزایش داده و به 231.4 فریم بر ثانیه میرساند. البته به نظر میرسد که در هر دو حالت ذکر شده به خاطر انجین بازی شاهد گلوگاه نرم افزاری هستیم.
در آخر به Intel XeSS + NVIDIA Frame Generation میرسیم که حداکثر 203.9 فریم بر ثانیه را ارائه میدهد و ظاهرا گلوگاه نرم افزاری در میان نیست. همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم کیفیت تصویر XeSS در اینجا با FSR 2.0 و DLSS فاصله دارد.
در حال حاضر تنها یک بازی آزمایش شده و باید ببینیم که در عناوین دیگر نیز FSR میتواند عملکردی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد یا خیر.
ارسال نظر