اظهارات عجیب میرسلیم در طرفداری از فیلترینگ و حضور در توییتر
اقتصاد ۱۰۰ - در جدیدترین موضعگیری مصطفی میرسلیم، او خود را طرفدار فیلترینگ و ناجی کاربران گرفتار شده در اغوای شبکه توییتر معرفی کرد.
به گزارش گروه دانش و فناوری، سید مصطفی آقامیرسلیم سیاستمدار اصول گرای ایرانی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم که چند وقت پیش نیز با اظهار نظر خود رأی خود درباره اینستاگرام و زیرسوال بردن نظر اکثریت مردم حسابی گرد و خاک به پا کرده بود، اینبار در مصاحبه اخیر خود اظهار نظر عجیب دیگری نیز عنوان کرد که طرفدار فیلترینگ هستم اما برای نجات کاربران گمراه توییتر باید در این رسانه فعالیت کنم.
اما در این مصاحبه میرسلیم تنها به این موضوع اکتفا نکرده و در خصوص شرایط جلسات مجلس و شخص آقای قالیبافت و همچنین سیاستهای کشور در خصوص گرانی نیز صحبت به میان آورده، در ادامه شرح کامل اظهار نظرات این سیاستمدار را برای شما آوردهایم.
میرسلیم ناجی کابران اغوا شده توییتر
میرسلیم در توجیه چرایی فعالیت خود در شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر و تناقض فعالیت خود با برخی از مسؤلین گفت:
این یک ممیزی است و در حال حاضر سکوهای داخلی ما دارند کار میکنند و خیلی خوب انتشار میدهند ضمن اینکه در توئیتر هم موارد خلاف هم موارد خوب، وجود دارد و باید جلوی موارد خلاف را بگیرند. او علت فیلترینگ توئیتر را در این دانست که اکثر محتوای آن به ضرر کشور است و تصمیم گرفته شده جلوی این محتواها، صافی گذاشته شود. مسئولین هم برای اینکه به آنها که در تله دشمن افتادهاند هشدار دهند از توئیتر استفاده میکنند.
این سیاستمدار در پاسخ به این سوال که شما برای نجات گمراهان گرفتار شده در توئیتر در این شبکه اجتماعی فعال هستید؟ گفت: بله، طبیعتا. ما موظفیم. کار توئیتر اغواگری است. من به توئیتر میآیم تا به آنهایی که فکر میکنند مخالفتی با من دارند بگویم شما مخالف نیستید، شما اغوا شدهاید.ممیزی لازم است زیرا ما نمیتوانیم در را باز بگذاریم، مردم هم برای انجام کار درست میتوانند از فیلترشکن استفاده کنند.
میرسلیم: قالیباف و هیئت رئیسه مجلس خود را از نمایندگان بالاتر میدانند!
میرسلیم در ادامه اظهار نظرات خود اینبار رئیس مجلس شورای اسلامی را هدف قرار داد و در خصوص قالیباف بیان داشت:
با اینکه به رئیس شدن ایشان اعتقاد نداشتم ولی برای اینکه به ایشان کمک کنم یک روز پیشنهادهای خودم را به ایشان مطرح کردم و گفتم خوب است از این افرادی که با تجربه و مطرح هستند استفاده مشورتی شود، شما گروههای مختلف مشورتی برای خودتان تشکیل دهید و قبل از اقدام از نظرات مشورتی اینها استفاده کنید. ایشان با افرادی که سرشناستر بودند چندین جلسه گذاشتند ولی بعد دیگر متوقف شد. یعنی رئیس مجلس و هیات رئیسه از بنیه مشورتی کارشناسی صاحبنظران که در مجلس وجود داشتند، استفاده نکردند و خودشان را مستغنی دانستند.
او در پاسخ به این سوال که آیا محمدباقر قالیباف مجلس را پادگانی و مطابق اصول نظامی اداره میکند نیز گفت:
بله قطعا اینها یک مقداری اثرگذار است و حتی من یک موقعی ایراد هم گرفتهام. من به ایشان گوشزد کردم که در عین حال که ایشان رئیس و فرمانده است، اما نباید درب ببندد تا کسی خارج نشود چرا که برخی نمایندگان میخواهند خارج شوند و انسداد به وجود میآید و این حقشان است، نمیشود به زور در را ببندند تا نمایندگان خارج نشوند.
ویژه خواری برخی نمایندگان مجلس: ماجرای شاسی بلندها چیست؟
این سیاستمدار اصولگرا درباره نمایندگان مجلس گفت:
هنگامی که موضوع استیضاح وزیر مطرح شد، آمدند این خودروهای شاسیبلند را که به دوسال قبل بر میگشت، بعنوان یک مطلب جدید مطرح کردند و اصلاً مناسبتی با این نداشت. البته به نظر من یک مقدار ویژهخواری در این مسئله وجود داشته است و فکر میکنم طبق فهرست ما حدود ۱۵۰ نفر از این ویژهخواری بهرهمند شده بودند که البته همه آنها نماینده مجلس نبودند، نمایندگان مستقیم درگیر نبودند و به اسم خانواده و اقوام خودرو گرفته بودند.
سیاستهای دولت فعلی برای کنترل تورم و مهر گرانی ناکارامد اند
میرسلیم درباره گرانی ها اظهار داشت:
گرانیها، مردم را واقعاً بیچاره کرده و با سیاستهایی که الان توسط دولت اجرا میشود مهار گرانی سخت است.
عدم اصلاح انتخابات به علت عدم تنظیم لایحه توسط دولت
میرسلیم در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت:
متاسفانه از سال ۹۵ تاکنون موفق نشدیم این قانون را به شکل مناسبتری تنطیم کنیم و در نهایت دولت لایحه نداد و به صورت طرح در کمیسیون آمد. با اینکه دولت علاقهمند بود ولی خب تاخیر داشت، من در سال ۹۶ و در زمانی که آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بودند به ایشان یادآوری کردم در حالی که سیاستهای کلی به شما ابلاغ شده است چرا آن را اصلاح نمیکنید؟ ایشان گفتند مشغول اینکار هستیم ولی نشان به آن نشان که تا سال ۱۴۰۰ اصلاحیه انجام نگرفت.
وی با بیان اینکه اصلاح نحوه اجرای انتخابات و سیاست های آن کار ساده ای نیست ولی با توجه به اینکه سیاستهای آن تبیین شده بود، میتوانستیم قانون جامع مفیدی را تنظیم بکنیم افزود:
از نکات مهمی که در قانون اول به آن توجه نشده و اینبار هم توجه به آن نشد، موضوع حوزههای چند نماینده است، ما در حدود ۱۷۴ حوزه داریم که در این حوزهها یک نماینده برای مجلس انتخاب میشود که اینها به لحاظ انتخاباتی مشکلی ندارند (منظور من از منظر سیاسی و…نیست) اما برای حوزههایی که دو تا ۶ نماینده برای مراکز استانها داشتند و بوِیژه تهران که دارای ۳۰ نماینده است متاسفانه در این طرح اخیر تصمیمگیری درستی انجام نگرفت. لایحه دولت آقای رئیسی هم آماده نشد، دولت ایشان در این دوسال موفق به آماده کردن لایحه نشد که البته میتواند ضعف بنیه کارشناسی را علت این امر دانست، وقتی دولت لایحهای ارائه نکرد نمایندگان در قالب طرح به بررسی این موضوع پرداختند و طبیعی است که بطور کلی نمایندگان علاقهمند هستند آنچه تصویب میشود تاحدود زیادی متوجه منافع آنها هم باشد. نمایندگان موجود ذینفع هستند و سعی میکنند رای خود را طوری دهند که به ضررشان نباشد و این امری است که بطور طبیعی اتفاق میافتد. میرسلیم معتقد است منهای بخش انتخابات تناسبی که برای تهران پیش بینی شده بقیه موارد از بخش های خوبی برخوردار است.
انتهای پیام
ارسال نظر