جزییات فنی کارت گرافیک RTX 4080

تنها 9 روز تا آغاز عرضه رسمی کارت گرافیک GeFroce RTX 4080 شرکت انویدیا باقی مانده و قاعدتاً بررسی کنندگان تا الآن باید این کارت گرافیک را دریافت کرده و مشغول بررسی آن شده باشند – چراکه به تازگی نتایج جدیدی از عملکرد این کارت گرافیک روی دیتابیس Geekbench منتشر شده است.

جزییات فنی کارت گرافیک RTX 4080

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ،طبق مدخل جدیدی که روی دیتابیس Geekbench دیده شده، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 با سه رابط مختلف Vulkan و OpenCL و CUDA تست شده است. این مدخل جدید، فرصتی برای ما فراهم می‌آورد تا بتوانیم عملکرد این کارت گرافیک را در کنار کارت گرافیک‌هایی نظیر RTX 3080 و RTX 3090 Ti قرار بدهیم.

بگذارید ابتدا به مشخصات سیستم تست بپردازیم. تست این کارت گرافیک روی یک سیستم بالارده بر پایه مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E و با استفاده از پردازنده Ryzen 7 7950X شرکت AMD انجام شده است – یک ترکیب مطلوب برای اکثر بررسی کنندگان سخت افزاری. مشخصات کارت گرافیک، همانی هستند که انتظار داریم، 76 پردازشگر استریم معادل 9728 هسته CUDA به همراه 16 گیگابایت حافظه. باید تا به این لحظه مشخص شده باشد که این کارت گرافیک، RTX 4080 واقعی است و نه نسخه کنسل شده 12 گیگابایتی.

بسیار خوب، نوبت به امتیازها می‌رسد. کارت گرافیک RTX 4080 توانسته در تست‌های OpenCL و CUDA و Vulkan بنچمارک Geekbench به ترتیب امتیازهای 248 هزار، 300 هزار و 148 هزار را کسب کند.

با مقایسه نتایج رسمی، کارت گرافیک RTX 4080 در تست‌های CUDA و OpenCL و Vulkan به ترتیب 45.7، 37.1 و 29.9 درصد از کارت گرافیک RTX 3080 سریع‌تر است. علاوه بر آن، این کارت گرافیک نسبت به پرچمدار Ampere یعنی کارت گرافیک RTX 3090 Ti بین 5.4 تا 15.5 درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

واضح و آشکار است که یک بنچمارک محاسباتی مثل Geekbench به هیچ وجه متر و معیار خوبی برای سنجش عملکرد گیمینگ کارت گرافیک‌ها نیست. Geekbench یک تست بسیار کوتاه و بسیار سبک است و حین اجرای آن، حتی فن‌های کارت گرافیک هم فعال نمی‌شوند. پس هنگام مقایسه نتایج، این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما