اپل تا 2025 همچنان وابسته ی تراشه مودم 5G کوالکام خواهد بود

در حالی که اپل همچنان در توسعه مودم‌های 5G بومی خود عقب مانده است، به کوالکام این فرصت را می‌دهد تا از این نقطه ضعف به عنوان یک اهرم فشار در بین مذاکراتشان استفاده کند، زیرا این شرکت تنها تامین کننده تراشه‌های باند پایه پرسرعت و کارآمد این شرکت یا همان تراشه مودم 5G است.

اپل تا 2025 همچنان وابسته ی تراشه مودم 5G کوالکام خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، در حالی که اپل همچنان در توسعه مودم‌های 5G بومی خود عقب مانده است، به کوالکام این فرصت را می‌دهد تا از این نقطه ضعف به عنوان یک اهرم فشار در بین مذاکراتشان استفاده کند، زیرا این شرکت تنها تامین کننده تراشه‌های باند پایه پرسرعت و کارآمد این شرکت یا همان تراشه مودم 5G است. در واقع، به نظر می‌رسد که این سازنده تراشه سن دیگویی تا سال 2025 این بخش از درآمد خود را از دست نخواهد داد، اما این به این معنا نیست که حتی بعد از آن هم اپل به طور کامل رابطه خود را با این شرکت قطع خواهد کرد.

اپل کار توسعه مودم 5G خود را در سال 2020 آغاز کرد، اما حتی پس از خرید بخشی از شرکت تجاری تراشه سازی مودم اینتل، بازهم نتوانسته نتایج مثبتی به دست آورد. قبلاً گفته شده بود که کوالکام تنها تامین کننده تراشه‌های موجود در سری آیفون 15 خواهد بود که سال آینده وارد بازار می‌شوند، اما مارک گورمن از بلومبرگ اظهار داشت که این شرکت ممکن است تا سه سال دیگر از این انحصار برخوردار باشد.

در گذشته نیز اپل و کوالکام وارد یک نبرد حقوقی شده بودند، اما در نهایت، اوضاع آرام شد و هر دو در سال 2019 وارد یک قرارداد شش ساله شدند تا به شرکای تجاری یکدیگر تبدیل شوند. با توجه به اینکه کوالکام بهترین تراشه مودم‌های 5G را توسعه می‌دهد، اپل گزینه‌های محدودی در اختیار داشت. اپل بدون توجه به اینکه مجبور به پرداخت حق بیمه برای استفاده از این تراشه‌ها در مدل‌های نسل فعلی و آینده آیفون است، انتخاب چندانی ندارد جز اینکه به همین تامین کننده بچسبد.

گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند، به وضوح بیان کننده‌ی این واقعیت هستند که محصول بومی اپل تا سال 2025 آماده نخواهد شد و حتی اگر آماده شود، مشخص نیست که مودم‌های 5G در چند درصد از آیفون‌ها استفاده می‌شوند. تولید انبوه تراشه بومی به این معنی نیست که اپل فوراً شراکت تجاری خود را با کوالکام قطع می‌کند، زیرا پیش بینی شده که کوالکام به عرضه تراشه‌های آیفون در آینده نیز ادامه خواهد داد، البته در مقدار کمتر و با توجه به عدم وابستگی کامل اپل، در آن زمان آنها می‌توانند دست بالا را در مذاکرات تجاری داشته باشند.

توسعه یک مودم 5G بومی برای اپل، پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به تراشه‌های سری A یا سری M دارد و شامل موارد مهمی مانند کارکرد صحیح در انواع شبکه‌های متنوع و در فرکانس‌های مختلف می‌شود که اپل مجبور به سازگاری با آنها خواهد بود. اما حتی این هم فقط نوک کوه یخ است و در نهایت دلیلی بود که اپل از از سرگیری درگیری‌های قانونی خود با کوالکام هیچ سودی نداشته باشد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما