ویجت‌ها در watchOS 10 چگونه کار می‌کنند؟

اقتصاد ۱۰۰ - اپل در watchOS 10 به طور اساسی طراحی صفحه اصلی این سیستم عامل را متحول کرده و با معرفی ویجت‌ها سعی داشته تا کاربران، ساده‌تر و سریع‌تر از قبل به اطلاعات ضروری اپلیکیشن مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

ویجت‌ها در watchOS 10 چگونه کار می‌کنند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری،اپل هفته گذشته پیش نمایش watchOS 10 که بروزرسانی بزرگ بعدی برای نرم افزار اپل واچ محسوب می‌شود، ارایه کرد. در میان تعداد انگشت شمار ویژگی‌های جدید، یکی از تاثیرگذارترین آنها، معرفی ویجت‌ها است. حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه کار ویجت‌ها و کارهایی که می‌توانید با آنها انجام دهید، بیاندازیم.

ویجت‌ها روش جدیدی را برای نمایش سریع اطلاعات مربوط به یک اپلیکیشن در اپل واچ ارایه می‌دهند، بدون اینکه نیازی به باز کردن برنامه مربوط داشته باشید. به عبارت دیگر، اگر حتی واچ فیس‌های ساده را انتخاب کنید که هیچ موردی در آنها نمایش داده نمی‌شود، باز هم می‌توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید؛ اگر هم واچ فیس‌های شلوغ را ترجیح می‌دهید، با ویجت‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری را در یک نگاه از اپلیکیشن مورد نظر خود کسب کنید.

در watchOS 10 چرخاندن دکمه تاجی شکل به سمت بالا یا کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا (کنترل سنتر اکنون از طریق دکمه کناری قابل دسترسی است)، یک دسته از ویجت‌ها را بر روی هم در زیر تاریخ و ساعت نمایان می‌کند. تا نیمه صفحه نمایش اپل واچ می‌توانید با استفاده از دکمه تاجی شکل یا با انگشت در میان ویجت‌ها پیمایش کنید و روی یک ویجت ضربه بزنید تا برنامه مربوط به آن باز شود.


 

با استفاده از یادگیری ماشینی، ترتیب ویجت‌ها می‌تواند بر اساس نیازهای شما در هر زمان معین از روز تغییر کند. به عنوان مثال اگر رویدادهایی در آینده را در تقویم خود دارید، مانند پرواز در آن روز یا کارهایی که در طول روز باید انجام دهید، به ترتیب اولویت نمایش داده می شوند؛ یا اگر یک تایمر را راه‌اندازی کنید، در بالای دسته ویجت‌ها ظاهر می‌شود تا بتوانید به راحتی ببینید که چه مدت زمان باقی مانده است.

علاوه بر این ویژگی، فابلیت «Smart Stack» هم دارای توانایی سازماندهی دستی ویجت‌ها است که با استفاده از آن می‌توانید به به هر اندازه می‌خواهید میزان پویایی یا ثابت بودن ویجت‌ها را تنظیم کنید.

در واقع در watchOS 10 دو نوع ویجت وجود دارد. ویجت‌های برنامه اختصاصی که اطلاعات مربوط به یک اپلیکیشن را ارایه می‌دهند و ویجت‌هایی که تا سه مورد از موارد دلخواه شما را به طور همزمان در قالب یک ویجت نمایش می‌دهند.


 

در انتهای دسته ویجت‌ها هم دکمه‌ای وجود دارد که شما را به منوی برنامه‌های سنتی می‌برد تا به همه برنامه‌های اپل واچ خود دسترسی داشته باشید.

مرتب‌سازی ویجت‌ها براساس ترتیب دلخواه خود

به مانند ویجت‌های صفحه اصلی آیفون در iOS 16، ویجت‌های اپل واچ در watchOS 10 هم می‌توانند به عنوان یک دسته ویجت هوشمند عمل کنند که بر اساس زمینه یا زمان روز تغییر می‌کند ، یا می‌توانید به صورت دستی مواردی را که می‌خواهید انتخاب کنید و همچنین ویجت‌ها را به بالا پین کنید. در زیر می‌توانید ببینید که چگونه ویجت‌ها را از هر واچ فیسی ویرایش کنید:

  1. در یک اپل واچ که دارای wachOS 10 است، دکمه تاجی شکل را رو به بالا بچرخانید یا با انگشت خود از پایین صفحه به سمت بالا بکشید
  2. برای ورود به حالت ویرایش دسته ویجت‌ها، روی یک ویجت انگشت خود را به مدت طولانی نگه دارید (توجه داشته باشید که در این حالت نمی‌توانید تاریخ و زمان را که در بالای ویجت‌ها هستند ویرایش کنید)
  3. اگر می‌خواهید یک ویجت را حذف کنید، روی دکمه منفی به رنگ قرمز در کنار ویجت مورد نظر ضربه بزنید تا آن را از دسته ویجت‌ها حذف کنید یا در صورت تمایل به اضافه کردن ویجت، روی دکمه بزرگ مثبت بالای دسته ویجت‌ها ضربه بزنید تا ویجت دلخواه را اضافه کنید
  4. برای پین کردن یک ویجت هم به طوری که در بالای تمامی ویجت‌ها باقی بماند، روی نماد پین زرد کنار آن کلیک کنید
  5. برای ویرایش ویجت‌هایی که در آن واحد در داخل آنها چند فاکتور نشان داده می‌شود، به پایین بروید و روی نماد منفی کنار آن ضربه بزنید، سپس روی نماد مثبت ضربه بزنید تا آن را با یک فاکتور جدید جایگزین کنید (توجه کنید که این نوع ویجت‌ها را نیز می‌توانید پین کنید)


 

اپل ویجت‌ها را به عنوان راهی برای لذت بردن از واچ فیس‌های ساده مانند واچ فیس پرتره، بدون دور ماندن از اطلاعات ضروری که لازم هستند، ارایه کرده است. با استفاده از دکمه تاج مانند، به داده‌های مورد نیاز از برنامه دلخواه خود بی‌درنگ می‌توانید دسترسی داشته باشید. بنابراین در واقع اپل با watchOS 10 سعی داشته تا به هدف خود در تمامی پلتفرم‌هایش نزدیکتر شود: ساده‌تر کردن استفاده از اکوسیستم اپل در عین دسترسی به اطلاعات مهم و ضروری.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما