گوشی های پرچمدار دست‌نیافتنی‌نر: تعرفه واردات گوشی بالای 600 دلار دو برابر شد!

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس بررسی‌های میدانی از فعالان بازار تلفن همراه حکایت از افزایش تعرفه گمرکی و هزینه رجیستری‌ گوشی‌های پرچمدار مسافری دارد.

گوشی های پرچمدار دست‌نیافتنی‌نر: تعرفه واردات گوشی بالای 600 دلار دو برابر شد!

به گزارش گروه دانش و فناوری،چراکه بر اساس قانون بودجه امسال، تعرفه گمرکی واردات گوشی‌های بالای 600 دلار، 15 درصد و برای سایر رویه‌ها مثل مسافربری مشخص شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در گفتگوی تازه خود با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، پیرامون دو برابر شدن هزینه رجیستری آیفون توضیح داد. او گفت مجلس شورای اسلامی برای امسال تصویب کرد تمامی رویه‌های واردات، خارج از رویه تجاری، مشمول دو برابر هزینه واردات شود. «عبقری» تایید کرد این موضوع مختص مسئله موبایل نبوده است و تنها پس از انتشار کتاب قانون تعرفه‌ها اجرا شد.

گفتنی است این قانون مربوط به سود بازرگانی تمامی کالاهای مسافری است و تنها مربوط به مدل گوشی‌های آیفون نیست. «عبقری» اعلام کرد از ابتدا در طرح رجیستری مقرر شده بود که هزینه رجیستری مسافری دو برابر هزینه تجاری باشد. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه مدعی است با وجود گذشت هفت سال از طرح رجیستری، جامعه ایران شاهد است که موبایل‌های مسافری عملاً مسافری واقعی نیستند و بیش از 70 درصد آن‌ها، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و با بهره مندی از معافیت‌های مسافری از سامانه استفاده می‌کند.

تعرفه واردات گوشی 600 دلاری

 

«عبقری» با تاکید بر اینکه دو برابر بودن سود بازرگانی برای کالای مسافری به معنی افزایش قیمت آیفون نیست، تصریح کرد:

اکنون تا مدل 13 آیفون به صورت تجاری به کشور وارد می‌شود که سود بازرگانی آن 15 درصد بوده است. بازرگان هم هیچ افزایش قیمتی برای آن ندارد. به طور کلی واردات مسافری آیفون 13 کم است و کاهش هم می‌یابد، چرا که با این قانون صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین تا امروز بحث افزایش قیمت آیفون مطرح نیست.

رئیس انجمن موبایل در کتاب تعرفه امسال اعلام می‌کند سود بازرگانی در رویه تجاری برای موبایل زیر 100 دلار معادل شش درصد، 100 تا 600 دلار چهار درصد و برای موبایل 600 دلار به بالای 15 درصد است. او همچنین اظهار کرد در ایران قانونی به نام هزینه رجیستری وجود ندارد، بلکه بازرگان باید تعرفه گمرکی، سود بازرگانی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند تا موبایل رجیستر شود.

شایان ذکر است با توجه به محبوبیت بیشتر واردات مسافری آیفون، به‌نظر می‌رسد این افزایش تعرفه روی قیمت این گوشی اثرگذار باشد و شاهد افزایش قیمت برخی مدل‌های بالای آیفون در بازار باشیم. «عبقری» در ادامه طرح پیشنهادی را برای واردات آیفون 14 به بالا مطرح کرد. گفتنی است انجمن واردکنندگان موبایل اخیراً خواستار افزایش تعرفه واردات تجاری گوشی‌های آیفون به 25 درصد شده که درصورت موافقت با این پیشنهاد، تعرفه واردات مسافری این گوشی‌ها از 30 به 50 درصد افزایش پیدا می‌کند و این ارقام برای گوشی‌های پرچمدار آیفون بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما