اتحادیه اروپا احتمالاً گوگل را به فروش بخشی از کسب‌وکار تبلیغات خود وادار می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده که گوگل در بازار تبلیغات آنلاین سیاست‌های ضدرقابتی داشته و احتمالاً لازم است بخشی از کسب‌وکارش را بفروشد.

اتحادیه اروپا احتمالاً گوگل را به فروش بخشی از کسب‌وکار تبلیغات خود وادار می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، اتحادیه اروپا به‌شدت مشغول مبارزه با انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است. حالا کمیسیون رقابت در این اتحادیه به این نتیجه رسیده که گوگل از سلطه خود بر بازار سوءاستفاده کرده است و احتمالاً راهی جز فروش  بخشی از کسب‌وکار تبلیغات  این شرکت وجود ندارد. این کمیسیون باور دارد که گوگل با اولویت‌دادن به سرویس تبلیغاتی خودش، به رقبا آسیب رسانده است.

به گزارش انگجت، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا می‌گوید اقدامات ضدرقابتی گوگل در دنیای تبلیغات آنلاین را دیگر تحمل نخواهد کرد. آن‌ها باور دارند که تنها تجزیه بخشی از خدمات تبلیغاتی این شرکت می‌تواند نگرانی‌ها را در‌زمینه انحصارطلبی در این بازار برطرف کند.

این رگولاتور پس از  دو سال تحقیق  پیرامون کسب‌وکار تبلیغات گوگل به این نتیجه رسیده است که این غول آمریکایی با اولویت‌دادن به صرافی تبلیغات خود، یعنی  AdX ، در سرور تبلیغاتی خودش موسوم به  DFP  و با توجه به شیوه ثبت پیشنهادهای خرید توسط ابزارهای  Google Ads  و  DV360  در صرافی‌های تبلیغات، انحصارطلبانه عمل کرده است.

واکنش گوگل به اظهارات اتحادیه اروپا چیست؟

«مارگرت وستاگر»، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا، می‌گوید حالا به گوگل فرصتی داده خواهد شد تا پیش از صدور رأی قطعی به این نگرانی‌ها پاسخ دهد. «دن تیلور»، معاون واحد تبلیغات جهانی گوگل می‌گوید: «ابزارهای فناوری تبلیغاتی ما به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها کمک می‌کنند تا برای محتواهای خود جذب سرمایه داشته باشند و این امکان را در اختیار کسب‌وکارها با اندازه‌های مختلف قرار می‌دهند تا خود را به مشتریان جدید بشناسانند.»

تیلور می‌گوید گوگل در این بازار شدیداً رقابتی متعهد به تولید ارزش برای ناشران تبلیغات و همکاران خود است: «تحقیقات این کمیسیون فقط روی جنبه باریکی از کسب‌وکار تبلیغات ما تمرکز داشته و این اتفاق جدیدی نیست. ما با دیدگاه کمیسیون رقابت  مخالفیم  و به‌شکل مناسب پاسخ آن را خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا باور دارد که گوگل در تمامی سطوح  زنجیره تأمین تبلیغات  حاضر است و ازاین‌رو، به‌نظر نمی‌رسد که این تضاد منافع جز با واگذاری مالکیت بخشی از این زنجیره قابل جبران باشد. براساس اطلاع منابع آگاه، گوگل با سهم  28 درصدی  از کل درآمد بازار جهانی تبلیغات، بزرگ‌ترین حکمران این صنعت محسوب می‌شود. این شرکت تقریباً چهارپنجم از درآمدهای خود را از راه تبلیغات به‌دست می‌آورد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما