AMD کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XTX / XT را رسماً معرفی کرد

شرکت AMD ساعاتی پیش طی یک رویداد، بالاخره از نسل جدید کارت گرافیک‌های دسکتاپ خود یعنی کارت گرافیک‌های Radeon RX 7000 RDNA 3 رونمایی کرد – البته ابتدا دو مدل بالارده از سری RX 7900.

AMD کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XTX / XT را رسماً معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزار مگ،شرکت AMD ساعاتی پیش طی یک رویداد، بالاخره از نسل جدید کارت گرافیک‌های دسکتاپ خود یعنی کارت گرافیک‌های Radeon RX 7000 RDNA 3 رونمایی کرد – البته ابتدا دو مدل بالارده از سری RX 7900. کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XTX و Radeon RX 7900 XT اولین کارت گرافیک‌های معرفی شده از این سری هستند که به پردازشگر Navi 31 مجهز شده‌اند.

بالاخره انتظارها به سر رسیده و با نسل سوم معماری گرافیکی RDNA ملاقات کرده‌ایم. همان طور که گفتیم، کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XTX / XT اولین کارت‌های این سری هستند که هر دو به پردازشگر Navi 31 مجهز شده‌اند، یکی با 12288 پردازشگر استریم و یکی با 10752 پردازشگر استریم.

معماری گرافیکی RDNA 3 شرکت AMD بر پایه نود 5 نانومتری TSMC بوده و اولین معماری چیپلتی است که برای کارت گرافیک‌های خانگی توسعه می‌یابد. پردازشگر گرافیکی Navi 31 شامل یک بلوک پردازشی 5 نانومتری و شش چیپلت حافظه 6 نانومتری در اطراف آن است.

شرکت AMD طی رویداد امشب تأیید کرده که پردازشگر Navi 31 حدود 58 میلیارد ترانزیستور دارد و تا 61 ترافلاپ قدرت خالص پردازشی ارائه می‌دهد. پهنای باند ارتباط داخلی میان بلوک‌های چیپلت در این پردازشگر 5.3 ترابایت بر ثانیه بوده و تراکم ترانزیستورهای آن به لطف نود 5 نانومتری، 165 درصد بیشتر از چیپست‌های RDNA 2 است.

در خصوص عملکرد پردازشی، شرکت AMD ادعا کرده که کارت گرافیک‌ Radeon RX 7900 XTX حدود 1.7 برابر سریع‌تر از کارت گرافیک‌ RX 6950 XT در رزولوشن 4K عمل می‌کند. علاوه بر آن، عملکرد به ازای وات معماری RDNA 3 نیز بهبود 54 درصدی نسبت به معماری RDNA 2 داشته است. شرکت AMD در چارت زیر اولین اعداد و ارقام را در خصوص عملکرد کارت گرافیک‌های جدید خود نسبت به نسل قبل منتشر کرده، اما متأسفانه خبری از مقایسه مستقیم با RTX 40 نیست.

در خصوص قیمت و دسترسی، باید بگوییم که قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX از 999 دلار و قیمت کارت گرافیک RX 7900 XT از 899 دلار آغاز می‌شود. عرضه رسمی این دو کارت گرافیک نیز در تاریخ 13 دسامبر انجام خواهد شد.

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما