چین 1.4 میلیون پست را برای مبارزه با حساب‌‌های خودرسانه حذف کرد

اقتصاد ۱۰۰ - رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد که 1.4 میلیون پست در رسانه‌های اجتماعی به دنبال تحقیقاتی دو ماهه درباره نشر اطلاعات گمراه‌کننده، سودجویی غیرقانونی و جعل هویت مقامات دولتی، حذف شده‌اند.

چین 1.4 میلیون پست را برای مبارزه با حساب‌‌های خودرسانه حذف کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، سازمان مدیریت فضای سایبری چین (CAC) روز جمعه در بیانیه‌ای توضیح داد که 67000 حساب را در شبکه‌های اجتماعی بسته است. همچنین، صدها هزار پست را بین 10 مارس تا 22 مه به‌عنوان بخشی از کمپین گسترده‌تر پاکسازی فضای مجازی چین حذف کرده است.

از سال 2021، چین میلیاردها حساب شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است تا بتواند فضای سایبری خود را «پاکسازی» کرده و کنترل آن را برای مقامات آسان‌تر کند.

این کشور در آخرین حرکت خود، حساب‌های برنامه‌های محبوب چینی از جمله وی‌چت، ویبو و Douyin را هدف قرار داده است. این اپلیکیشن‌ها در دسته «خودرسانه» قرار می‌گیرند، اصطلاحی که به‌طور گسترده به حساب‌هایی اشاره می‌کند که اخبار و اطلاعات منتشر می‌کنند، اما در گروه‌های رسانه‌های موردتأیید دولت نیستند.

در صورت نشر چنین اخباری، پکن اغلب شهروندان را دستگیر می‌کند و حساب‌ها را به دلیل انتشار یا اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس یا انتقادی نسبت به حزب کمونیست، دولت یا ارتش سانسور می‌کند. این اتفاق مخصوصاً زمانی رخ می‌دهد که چنین اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر می شود.

چین 1.4 میلیون پست را برای مبارزه با حساب‌‌های خودرسانه حذف کرد

طبق گزارش CAC، از 67000 حسابی که برای همیشه بسته شدند، تقریباً 8000 حساب به دلیل انتشار اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات مضر حذف شدند.

حدود 930000 اکانت دیگر با مجازات‌های کمتری از حذف تمام دنبال‌کنندگان گرفته تا تعلیق یا لغو امتیازات خاص روبرو شدند.

در کمپینی جداگانه، رگولاتور اخیراً بیش از 100000 حساب کاربری را به اتهام جعل هویت رسانه‌ها بسته است تا با افزایش پوشش اخبار جعلی آنلاین با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی مقابله کند.

CAC روز جمعه اعلام کرد که آخرین کمپین آن تقریباً 13000 حساب نظامی جعلی را با نام‌هایی مانند «فرماندهی ارتش سرخ چین»، «نیروی ضد تروریسم چین» و «نیروی موشکی استراتژیک» هدف قرار داده است.

حدود 25000 حساب دیگر برای جعل هویت نهادهای عمومی مانند مراکز کنترل بیماری و پیشگیری و موسسات تحقیقاتی دولتی هدف قرار گرفتند.

تقریباً 187,000 نفر به دلیل جعل هویت رسانه‌های خبری مجازات شدند. ظاهراً بیش از 430,000 حساب مشاوره‌های حرفه‌ای و خدمات آموزشی بدون مجوز رسمی ارائه کرده‌اند. ‌حدود 45000 حساب نیز به دلیل موضوعات مربوط‌به کسب درآمد غیرقانونی بسته شدند.

این رگولاتور گفت که به‌طور فعال با سازمان امنیت عمومی، نظارت بر بازار و سایر بخش‌های هماهنگ شده است تا ضربه‌ای سنگین وارد کند و خودرسانه‌ای غیرقانونی را اصلاح کند.

رگولاتور همچنین از کاربران اینترنتی می‌خواهد که فعالانه در نظارت، شناسایی و مسدودسازی رسانه‌ها و اکانت‌های جعلی مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما