متا در حال توسعه پلتفرمی با هدف رقابت با توییتر است
اقتصاد ۱۰۰ - از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد، برخی از کاربران بهدنبال جایگزینهایی برای این شبکه اجتماعی هستند.
به گزارش گروه دانش و فناوری،زیرا آنها از تصمیمات اخیر شرکت اصلا راضی نیستند. حالا ما شاهد این هستیم که شبکه اجتماعی Mastodon و Bluesky که توسط بنیانگذار توییتر جک دورسی پشتیبانی میشود، توجه زیادی را به خود جلب کردهاند. به نظر میرسد که متا نیز میخواهد با اپلیکیشن جدیدی تحت برند اینستاگرام به این مهمانی بپیوندد تا با توییتر رقابت کند.
همانطور که لیا هابرمن در خبرنامه ICYMI گزارش کرده است، اسلاید بازاریابی داخلی متا جزئیاتی درمورد برنامهای که شرکت برای رقابت با توییتر توسعه داده است را فاش میکند. پلتفرم جدید هنوز نام رسمی ندارد و با نامهای «P92» یا «Barcelona» شناخته میشود. قسمت جالب ماجرا این است که اپلیکیشن جدید طبق دستورالعملها و برند اینستاگرام طراحی شده است.
رابط کاربری این برنامه کاملاً شبیه به اینستاگرام است. اما همانطور که شرکت توضیح میدهد، بهجای فید عکسها و ویدیوها، در صفحه اصلی این پلتفرم یک جدول زمانی از پستهای مبتنیبر متن ظاهر میشود. البته کاربران میتوانند مانند توییتر عکسها، ویدیوها و لینکهایی را به این پستها پیوست کنند. سایر کاربران نیز میتوانند پاسخ دهند و بحثهای جدیدی را در پلتفرم شروع کنند.
متا اشاره میکند که سازندگان میتوانند بهراحتی مخاطبان خود را به این برنامه جدید بیاورند. زیرا کاربران به گزینهای دسترسی خواهند داشت که میتوانند حسابهایی را که در اینستاگرام خود دنبال میکنند، فقط با یک ضربه به برنامه اجتماعی جدید اضافه کنند. این شرکت همچنین توضیح میدهد که این پلتفرم دارای ویژگیهای تعدیل و همچنین کنترلهایی برای تعیین افرادی است که میتوانند به شما پاسخ دهند یا حساب شما را منشن کنند.
جالب اینجاست که متا میگوید روی سازگارکردن اپلیکیشن خود با پلتفرمهایی مانند Mastodon کار میکند. براساس آنچه شرکت میگوید، کاربران برنامههای دیگر نیز میتوانند در صورت عمومیبودن حساب شما، نمایه و محتوای موردنظرشان را جستجو و دنبال کرده و حتی تعامل ایجاد کنند.
به سختی میتوان گفت که متا در ساخت رقیب توییتر موفق خواهد بود یا خیر. اما این شرکت سابقه کپیبرداری از پلتفرمهای دیگر و تبدیل آنها به محصولی موفق را دارد. مزیت اصلی متا پایگاه کاربری گسترده آن است که میتواند بدون نیاز به ایجاد حساب جدید کاربران را برنامه موردنظر دعوت کند. در حال حاضر، اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و توییتر حدود 400 میلیون کاربر دارد.
انتهای پیام
ارسال نظر