عرضه جهانی کارت گرافیک RTX 4080

با وجود اینکه تنها سه هفته تا آغاز رسمی عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4080 فاصله داریم، تقریباً تمامی شرکای برد انویدیا طراحی‌های سفارشی خود را برای این کارت گرافیک معرفی کرده‌اند و خرده فروشی‌ها هم یکی‌ پس از دیگری این کارت گرافیک‌ها را به همراه قیمت لیست می‌کنند.

عرضه جهانی کارت گرافیک RTX 4080

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افراز مگ،با وجود اینکه تنها سه هفته تا آغاز رسمی عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4080 فاصله داریم، تقریباً تمامی شرکای برد انویدیا طراحی‌های سفارشی خود را برای این کارت گرافیک معرفی کرده‌اند و خرده فروشی‌ها هم یکی‌ پس از دیگری این کارت گرافیک‌ها را به همراه قیمت لیست می‌کنند.

چندی پیش شاهد لیست شدن این کارت گرافیک در انگلستان بودیم و حال شاهد لیست شدن آن در ایالات متحده و فنلاند هستیم. سایت Newegg به تازگی کارت گرافیک های RTX 4080 شرکت PNY را با قیمت پایه 1199.9 دلار لیست کرده است. کارت گرافیک PNY RTX 4080 XLR8 Gaming Verto شاید قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه کارت گرافیک RTX 4080 نباشد، اما حدأقل با قیمت MSRP عرضه می‌شود و حال مطمئن شدیم که حداقل یک مدل از این کارت گرافیک در ایالات متحده با MSRP خود انویدیا عرضه خواهد شد.

در اروپا، اوضاع کمی متفاوت است. پیش‌تر شاهد بودیم که کارت گرافیک RTX 4080 در کشور انگلستان با قیمت پایه 1450 پوند لیست شده که حدود 180 پوند از MSRP انویدیا بالاتر است. اینطور که به نظر می‌رسد، ممکن است در اروپا شاهد قیمت بالاتر RTX 4080 باشیم و قیمت پایه آن حدود 110 یورو از MSRP بیشتر باشد.

خرده فروشی Proshop به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌های اروپا، به تازگی کارت گرافیک‌های سفارشی RTX 4080 را برای کشور فنلاند لیست کرده است. این خرده فروشی، یکی از شرکای رسمی انویدیا در فنلاند به حساب می‌آید و قاعدتاً قیمت‌هایی که درج می‌کند بسیار نزدیک به MSRP هستند؛ حداقل هنگام آغاز اولیه عرضه.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که فنلاند یکی از بیشترین مالیات‌های ارزش افزوده را در کل اروپا دارد (24 درصد). علاوه بر آن، MSRP رسمی انویدیا برای کارت گرافیک‌های RTX 40 در اروپا نسبت به آمریکا بالاتر هم هست. برای مثال، در اروپا شاهد قیمت‌ پایه 1999 یورویی برای کارت گرافیک RTX 4090 و قیمت‌ پایه 1509 یورویی برای کارت گرافیک RTX 4080 هستیم.

ارزان‌ترین کارت گرافیکی که در این خرده فروشی لیست شده، کارت گرافیک Inno3D RTX 4080 X3 با قیمت 1620 یورو است، در حالی که قیمت برخی مدل‌ها مانند ASUS ROG Strix OC به 1970 یورو هم می‌رسد. با کمی افزایش نسبت به این قیمت‌ها، وارد محدوده MSRP کارت گرافیک RTX 4090 می‌شویم؛ البته کارت گرافیک RTX 4090 در فنلاند اصلاً با قیمت MSRP قابل تهیه نیست.

شرکت انویدیا قصد دارد در تاریخ 16 نوامبر کارت گرافیک RTX 4080 را به صورت رسمی عرضه کند، اما بررسی‌های این کارت گرافیک احتمالاً چند روز قبل از این تاریخ منتشر خواهند شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما