متا از هوش مصنوعی مولد خود برای ساخت تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک رونمایی کرد
اقتصاد ۱۰۰ - این هوش مصنوعی فعلا در دسترس برخی تبلیغکنندگان قرار گرفته و بهزودی افراد بیشتری به آن دسترسی پیدا میکنند.
به گزارش گروه دانش و فناوری، متا که ماه گذشته گفته بود میخواهد از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات استفاده کند، اکنون از سیستم خود رونمایی کرده است تا کاربران بتوانند کمپینهای تبلیغاتی فیسبوک یا اینستاگرام خود را طراحی کنند.
ویژگیهای هوش مصنوعی ساخت تبلیغ متا
اولین ویژگی هوش مصنوعی ساخت تبلیغات متا به برندها اجازه میدهد تا انواع مختلفی از رونوشت تبلیغاتی خود را برای مخاطبات مختلف تولید کنند، در حالی که پیام اصلی تبلیغ در آنها یکسان باقی میماند. ویژگی دیگر این هوش مصنوعی ایجاد پسزمینه است که با وجود آن، میتوان بهراحتی برای کمپینهای تبلیغاتی امکانات مختلف طراحی کرد.
در نهایت، ویژگی برش تصویر به کسبوکارها کمک میکند تا تصاویر با اندازههای مختلف برای موارد مختلف، مانند پستهای شبکههای اجتماعی، استوریها یا ویدیوهای کوتاه مانند Reels ایجاد کنند.
متا اعلام کرد که این ویژگیها در حال حاضر برای تبلیغکنندگان منتخب در دسترس قرار گرفته و در ماه جولای تبلیغکنندگان بیشتری به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.
در پست وبلاگ این شرکت نوشته شده:
«در حال حاضر، ما با گروه کوچکی از تبلیغکنندگان کار میکنیم تا بازخوردهای مدنظر خود را جمعآوری کنیم که میتوانیم از آنها برای بهبود محصول خود استفاده کنیم. در جولای، بهتدریج گسترش دسترسی این سرویس به تبلیعکنندگان بیشتر را آغاز خواهیم کرد و در اواخر سال جاری، برخی از این ویژگیها را به محصولات خود اضافه میکنیم.»
متا برای سه ماهه اول سال 2023 نتایج مالی مثبتی را گزارش کرده بود. غول شبکههای اجتماعی انتظارات تحلیلگران را شکست و برای اولین بار در سه فصل گذشته، از رشد درآمد سالانه خود خبر داد. همچنین این شرکت برای همین بازه زمانی، از افزایش 26 درصد تبلیغاتهای خود خبر داده بود، اما میانگین قیمت هر تبلیغ آن 17 درصد کاهش یافته است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در آن زمان گفته بود که هرچند غول فناوری کار روی ابزارهای هوش مصنوعی مختلف را آغاز کرده، اما همچنان به توسعه متاورس متعهد خواهد بود.
ارسال نظر