حافظه های DRAM و SSD در ماه های آینده ارزان تر خواهند شد

اقتصاد ۱۰۰ - به نظر می‌رسد که گیجی صنعت سخت‌افزار پس از وقوع رکود اخیر مدتی طولانی‌تر ادامه خواهد داشت و به همین دلیل شاهد ارزان شدن قیمت‌های تراشه‌های حافظه DRAM و SSD در ماه‌های آینده خواهیم بود.

حافظه های DRAM و SSD در ماه های آینده ارزان تر خواهند شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، در ماه مارس (اسفند-فروردین 1401)، درآمد بازار جهانی DRAM تا پایان سال 2022 به پایین‌ترین حد خود از سال 2008 تا کنون رسیده است. این امر باعث شد شرکت‌هایی مانند SK Hynix، Micron، Nanya و دیگران به برنامه‌های تعلیق خود سرعت بخشند و به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید باشند. در ماه‌های اخیر، با کاهش تقاضای تراشه‌های حافظه، سود سامسونگ در این بخش، به عنوان پیشتاز بازار، تقریباً از بین رفته است و بسیاری از مردم هزینه‌های خود را برای ارتقاء رایانه و تلفن محدود کرده‌اند.

حافظه DRAM SSD ارزان

شرکت SK Hynix که تراشه‌های حافظه را برای اپل تامین می‌کند، معتقد است که یک صنعت حافظه جهانی 160 میلیارد دلاری در نیمه دوم سال جاری در پیش خواهد بود که به دلیل بازیابی چینی و مسابقه هوش مصنوعی مولد تقویت می‌شود. سامسونگ نیز خوشبین است، اما در عین حال تصمیمی نادر برای کاهش تولید حافظه و رساندن آن به سطحی منطقی گرفته است، به این امید که مشکل مازاد عرضه را اصلاح کند و از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.

فعلا این تصمیمات تأثیر کمی بر موجودی‌های خرده‌فروشان داشته است، اما به نظر می‌رسد که بازار حافظه هنوز به کف خود نرسیده است. به گفته تحلیلگران TrendForce، انتظار می‌رود میانگین قیمت فروش محصولات DRAM تا پایان ژوئن (اوایل تیر) بین 13 تا 18 درصد کاهش یابد. در مورد حافظه‌های NAND، انتظار می‌رود قیمت‌ها بین هشت تا 13 درصد کاهش یابد.

حافظه DRAM SSD ارزان

اما اگر بر روی وضعیت کنونی تمرکز کنیم، خواهیم دید که سازندگان رایانه‌های شخصی هنوز مقدار زیادی حافظه DDR4 دارند و این دقیقا همان نقطه‌ای است که به دلیل تغییر نسل، ممکن است در ماه‌های آینده شاهد تخفیف‌های قابل توجهی در آن باشیم. اما داستان DDR5 کاملا متفاوت است زیرا عرضه آن به دلیل مشکلات مربوط به سازگاری PMIC بسیار محدودتر است. به طور کلی، میانگین قیمت فروش DRAMهای کامپیوتر شخصی ممکن است بین 15 تا 20 درصد کاهش یابد، که در هر صورت خبر خوبی برای سازندگان رایانه شخصی است.

سازندگان گوشی‌های هوشمند عملکرد بهتری در پاک کردن موجودی حافظه اضافی انجام داده‌اند، اما از شرایط کم تقاضای مصرف‌کنندگان برای ارتقای تلفن‌ها با پیشنهاد قیمت‌های پایین‌تر برای سفارش‌های جدید DRAM و NAND استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که این امر قیمت‌ها را بین 13 تا 18 درصد برای DRAM موبایل و 10 تا 15 درصد برای تراشه های UFS کاهش دهد.

بهبود آهسته شرایط کشور چین و کاهش کلی تقاضا در بخش سرور باعث عرضه بیش از حد SSD‌های سازمانی شده است، که یعنی میانگین قیمت فروش در ماه های آینده تا 15 درصد کاهش بیشتری خواهد داشت. همین امر در مورد SSDهای بخش مصرف کننده نیز صادق است، و ما قبلاً دیده‌ایم که بر قیمت ارائه شده برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌‌ها چه تاثیری گذاشته است.

با این حال، شرکت‌هایی مانند Phison معتقدند که دیگر جای زیادی برای کاهش بیشتر قیمت باقی نمانده است و اگر برخی از تولیدکنندگان SSD تصمیم به فروش دستگاه‌های زیر قیمت داشته باشند در حالی که تقاضا کم است، ممکن است شاهد درشکستی آنها باشیم که در بلند مدت می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی صنعت سخت افزار بگذارد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما