شاید دوباره لوگوهای اپل در مک بوک‌ها روشن شود

لوگوی مک‌های اپل با نور پس زمینه سال‌ها در این محصولات استفاده می‌شد، اما از سال ۲۰۱۵ تاکنون اپل رویکرد دیگری را اتخاذ کرده و لوگوی محصولات مک خود را به شکل یک فلز صیقل داده شده ارائه کرده است؛ حالا با ثبت یک پتنت که اخیرا مشاهده شده، احتمال بازگشت سیب نورانی به پشت درب مک بوک‌های اپل، بیش از پیش شده است.

شاید دوباره لوگوهای اپل در مک بوک‌ها روشن شود

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام،اگر حق ثبت اختراع جدید منتشر شده توسط اپل واقعا عملی شود، ممکن است این شرکت در حال بررسی بازگشت لوگوی نمادین اپل با نور پس زمینه در مدل‌های آینده مک بوک باشد.

زمانی هر عکس از لپ تاپ‌های اپل و هر مک بوکی را می‌دیدیم، لوگوی درخشان اپل نیز در پشت درب بسیاری از لپ تاپ‌های مک در اوایل دهه ۲۰۰۰ دیده می‌شد، اما اپل از سال ۲۰۱۵ به این لوگو با نور پس زمینه پایان داد و از آن به بعد از یک لوگوی ساده بر روی بدنه مک‌ها استفاده کرد که فاقد نور پس زمینه بود و صرفا از طریق فرآیند تولید، فلز آن براق‌تر به نظر می‌رسید.

اما یک ثبت اختراع جدید توسط اپل در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) صورت گرفته و در هفته گذشته توسط اداره ثبت اختراع و علایم تجاری آمریکا منتشر شده که احتمال بازگشت این سبک لوگو را به مک‌های اپل می‌دهد. این پتنت جدید «پیاده‌سازی‌های مختلف دستگاه‌های الکترونیکی با ساختارهای آینه‌ای جزئی با نور پس زمینه» را نشان می‌دهد، اما مثال نشان داده شده خوانندگان این سند را در مورد استفاده اپل از این نوع لوگو را در گستره بزرگی از محصولاتش به شک می‌اندازد.

این سند که به طور انحصاری ثبت اختراع شده، خاطر نشان می‌کند که سه نفر از مهندسان ذکر شده در پتنت، تنها در سال ۲۰۱۸ مدت‌ها پس از حذف لوگو با نور پس زمینه از لپ تاپ‌های مک، به اپل ملحق شده‌اند که نشان می‌دهد روش متفاوتی در حال توصیف است.

اولین لپ تاپ مک با لوگوی روشن اپل، نسل سوم پاور بوک G3 بود که در سال ۱۹۹۹ عرضه شد و نماد درخشان آن، تا ۱۶ سال بعد هم در نوت بوک‌های اپل دیده شد. تنها تغییر در آن دوره این بود که لوگو به صورت عمودی برگردانده شد، به طوری که وقتی شخصی در محیط‌های عمومی با یک دستگاه مک با درب باز نشسته بود، از دید دیگران این لوگو به شکل صحیح دیده شود.

در سال ۲۰۱۵ اپل شروع به حذف علایم نورانی از لپ تاپ‌های خود کرد؛ این شرکت از مک بوک بسیار نازک ۱۲ اینچی خود شروع کرد که به جای لوگوهای پیشین، مانند آنچه در آیپدها دیده می‌شود یک لوگوی فلزی صیقلی داشت. در سال ۲۰۱۶ این موضوع به محصولات بیشتری گسترش یافت و نسل جدید مدل‌های مک بوک پرو به روند لوگوی بدون نور پس زمینه ادامه دادند و اپل از آن زمان به بعد دیگر لپ تاپ‌های مک خود را به همراه لوگو با نور پس زمینه عرضه نکرد.

با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان اپل طرفدار لوگوی پیشین اپل با نور پس زمینه هستند، این رویکرد می‌تواند برای اپل بسیار موثر واقع شود و افراد بیشتری را به سمت مک‌های جدید به خود جذب کند.

 

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما