مشکلات اخلاقی و قانونی استفاده از تشخیص چهره

بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه کمبریج انجام شد، استفاده از تشخیص چهره زنده (LFR) توسط نیروهای پلیس بریتانیا (که خودسرانه کاری انجام نمی‌دهند و تمام فعالیت‌های‌شان تحت نظر قانون است) “ناقص به رعایت حداقل استانداردهای اخلاقی و قانونی” است و زین پس قدرت استفاده از این تکنولوژی را نخواهند داشت.

مشکلات اخلاقی و قانونی استفاده از تشخیص چهره

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ، بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه کمبریج انجام شد، استفاده از تشخیص چهره زنده (LFR) توسط نیروهای پلیس بریتانیا (که خودسرانه کاری انجام نمی‌دهند و تمام فعالیت‌های‌شان تحت نظر قانون است) “ناقص به رعایت حداقل استانداردهای اخلاقی و قانونی” است و زین پس قدرت استفاده از این تکنولوژی را نخواهند داشت. پس از تجزیه و تحلیل استفاده از LFR توسط پلیس شهرهای متروپولیتن و ولز جنوبی، محققان به این نتیجه رسیدند که این فناوری باید برای استفاده در “تمام فضاهای عمومی” ممنوع شود.

LFR جفت چهره‌های ضبط شده توسط دوربین های امنیتی را به عکس‌هایی در پایگاه داده تبدیل می‌کند که پس از تجزیه‌وتحلیل‌های فراوان، در بخش‌های جداگانه‌ای ذخیره و برای استفاده‌های بعدی به‌کار گرفته خواهند شد. کشورهایی نظیر چین و سایر رژیم‌های غیر دموکراتیک (!) از این فناوری به عنوان بخشی از ابزار نظارت دولتی خود بر مردم و اعمال قدرت استفاده کرده‌اند.

پلیس بریتانیا استفاده از این تکنولوژی را در موقعیت‌های مختلف برای مبارزه با جرم و جنایت و تروریسم آزمایش کرده است. در دو مورد از این موارد ذکر شده، LFR توسط پلیس متروپولیتین و ولز جنوبی برای اسکن جمعیت و مقایسه چهره‌ها با افرادی که در یک «لیست مجرمانه» بودند، استفاده شد.

تیم تحقیقاتی متوجه شد که پلیس، اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از داده‌ها و اطلاعات مربوط به جمعیت را از دید نهادهای قانونی مخفی نگه داشته است. این امر به نوبه خود تعیین اینکه آیا این ابزارها موضوعات و ترندهای نژادی را ترویج می کنند یا خیر بسیار سخت کرده است و از همان‌سو، سؤالاتی در مورد مسئولیت‌پذیری نهادهای حاکمیتی که قصد استفاده از این تکنولوژی را دارند، دشوار کرده است. Evani Radiya-Dixit، نویسنده

به گزارش خبرگزاری گاردین، آخرین الگوریتم‌های به‌دست‌ آمده توسط محققان نشان می‌دهد که دقت تکنولوژی LRF را با هشدارهای نادرست کمتر از 0.08 درصد بهبود داده‌اند. تا پیش از این، آن‌ها تا سال 2020 به 70 درصد موفقیت می‌بالیدند، اما یک متخصص از دانشگاه اسکس که توسط نیروی پلیس استخدام شده بود دریافت که میزان درست نرخ موفقیت این تکنولوژی در واقع فقط 19 درصد بود. عجیب است که این محقق توانسته تا نتایج تحقیقات خود را منتشر کند و کسی هم با او کار نداشته باشد!

او گفت: «اینکه دادگاه استیناف به صراحت در سال 2020 اعلام کرد که استفاده پلیس ولز جنوبی از این فناوری «غیرقانونی» است، بحث در مورد استفاده از این فناوری را دشوار می‌کند.

LFR توسط تعدادی از منابع قانونی تنظیم می‌شود. این منابع حقوقی ترکیب می‌شوند تا یک ساختار قانونی چند‌لایه برای استفاده، تنظیم و نظارت بر استفاده از LFR توسط نهادهای مجری قانون ارائه دهند. پارلمان بریتانیا با وجود اینکه قوانینی را در مورد حریم خصوصی اینترنت ایجاد کرده است، هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نکرده است.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما