رونمایی از سوکت LGA1851 اینتل برای پردازنده های دسکتاپ Meteor Lake-S Avatar

اینتل برای بروز ماندن و پشتیبانی از پلتفرم‌های پردازشی آینده خود به تازگی از سوکت جدید LGA1851 رونمایی کرده است.

رونمایی از سوکت LGA1851 اینتل برای پردازنده های دسکتاپ Meteor Lake-S
Avatar

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ،اینتل برای بروز ماندن و پشتیبانی از پلتفرم‌های پردازشی آینده خود به تازگی از سوکت جدید LGA1851 رونمایی کرده است. سوکت جدید احتمالا از همان ابعاد LGA1700 قبلی بهره می‌برد و همچنین این دو سوکت احتمالا قابلیت‌های خنک‌کنندگی یکسانی را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. اولین ریزپردازنده‌هایی که قرار است با پشتیبانی از سوکت LGA1851 عرضه شوند CPU های نسل چهاردهم اینتل Meteor Lake-S است و این چیپ‌ها عمدتا قرار است با تعداد هسته‌های CPU کمتر نسبت به رپتور لیک عرضه شوند.

با این حال در نسل چهاردم پردازنده‌های اینتل قرار است استفاده از هسته‌های پرفرومنس و E-core افزایش یابد. سری پردازنده‌های رپتور لیک آخرین پردازنده‌های اینتل با ساختار یکپارچه سیلیکونی است و این شرکت در محصولات آینده خود قرار است از طراحی chiplet های مختلف که توسط لیتوگرافی نودهای متفاوت ساخته شده‌اند استفاده کند.

2

ورژن دسکتاپ سری پردازنده‌های Meteor Lake که Meteor Lake-S نامیده می‌شود قرار است از پیکربندی حداکثری 6 هسته پرفورمنس و 16 هسته efficiency بهره ببرد. این تراشه‌ها به خصوص دارای 6 هسته پرفورمنس Redwood Cove  و 16 هسته Crestmont، که همان E-core هستند خواهند بود. در هر دو سری این هسته‌ها، قرار است دستورالعمل‌ها در هر سیکل پردازشی (IPC) افزایش یابد به طوری که احتمالا می‌توان شاهد بود پردازنده‌های جدید از سری Raptor Lake-S سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از قبل باشند.

اینتل همچنین در این سری محصولات می‌تواند با مشکلات مشابه‌ای که در نسل 11 پردازنده‌های خود با آن روبرو شد مواجه شود و این در حالی است که در نسل یازده، تعداد هسته‌های فیزیکی کمتر نسبت به نسل قبل‌تر از خود باعث شد که در نهایت پردازنده‌های جدید با همان 8 هسته و 16 رشته در نظر گرفته شوند.

در نسل چهاردم نیز به نظر می‌رسد کم و بیش شاهد همین اتفاق هستیم  و این در حال است که اکثر مدل‌های رده بالای در این سری قرار است از پیکربندی هسته‌های 6P+16E بهره‌مند، شوند در حالی که پردازنده‌های میان رده در این سری احتمالا با پیکربندی هسته‌های 6P+8E ارائه خواهند شد.

لازم به ذکر است که P به همان هسته‌های عملکردی (performance) مربوط می‌شود و E نیز همان هسته‌های کم مصرف‌تر (efficiency) است. علاوه بر این‌ها پردازنده‌های Meteor Lake-S قرار است از معماری جدید گرافیکی Xe-LPG برای iGPU استفاده کنند و این می‌تواند به معنای پشتیبانی کامل از DirectX 12 Ultimate باشد. انتظار می‌رود که iGPU های سری پردازنده‌های Meteor Lake-S از 4 هسته Xe Core استفاده کنند که عملکرد دو برابری EU (واحد اجرایی پردازنده) را برای این نسل نسبت به رپتور لیک اس به ارمغان می‌آورد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما