مایکروسافت رسما اعلام کرد برای ویندوز ۱۰ ویژگی جدیدی عرضه نمی‌کند

اقتصاد ۱۰۰ بیانیه مایکروسافت در این خصوص نشان از این دارد که این شرکت به طور رسمی در حال پایان دادن به ویندوز ۱۰ است و برخی تاریخ‌ها هم در این خصوص اعلام شده است.

مایکروسافت رسما اعلام کرد برای ویندوز ۱۰ ویژگی جدیدی عرضه نمی‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری،ویندوز ۱۱ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، یعنی سه سال پس از معرفی، برای مشتریانی که سرویس طولانی مدت‌تری نسبت به بقیه از مایکروسافت دریافت می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 بروزرسانی که سال گذشته منتشر شد، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ خواهد بود و مایکروسافت دیگر ویژگی‌های جدیدی را برای این سیستم عامل تقریبا ۸ ساله ارایه نخواهد کرد. با این حال این شرکت گفته که بروزرسانی‌های امنیتی را برای ویندوز ۱۰ تا تاریخ پایان پشتیبانی، یعنی ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) منتشر خواهد کرد و این تاریخ تغییری نکرده است.

در واقع مورد خاصی در خصوص ویندوز ۱۰ قرار نیست تغییر کند، زیرا ویندوز ۱۰ از زمان عرضه ویندوز ۱۱ به طور عمده در از پشتیبانی مایکروسافت برخوردار بوده و از این به بعد هم به همین روال پیش خواهد رفت. اگر شما نسخه 22H2 را روی دستگاه خود نصب دارید، به ویژه اگر نسخه Home و Pro را اجرا می‌کنید، دیگر از شما خواسته نخواهد شد که بروزرسانی‌های بیشتری برای دریافت ویژگی‌های دیگر نصب کنید تا از ویندوز شما پشتیبانی شود و همانطور که گفته شد تا تاریخ مذکور مایکروسافت بروزرسانی‌های امنیتی را برای شما عرضه می‌کند. این در حالی است که تا پیش از این، هر نسخه ویندوز ۱۰ تنها به مدت ۱۸ ماه پس از عرضه، پشتیبانی می‌شد.

همچنین باید گفت که مشتریان LTSC (مشتریانی که خدمات طولانی مدت از مایکروسافت دریافت می‌کنند) تحت تاثیر این نغییر قرار نمی‌گیرند. نسخه‌های LTSC از ویندوز ۱۰ دوره پشتیبانی جداگانه‌ای دارند و هرگز بروزرسانی را برای دریافت ویژگی‌های جدید دریافت نمی‌کنند، بنابراین هیچ تغییری در برنامه برای آن دسته از کاربران ایجاد نخواهد شد. ویندوز ۱۰ LTSB سال ۲۰۱۵ همان تاریخ پایان پشتیبانی ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ را خواهد داشت، اما ویندوز ۱۰ LTSC نسخه Entrprise سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد، از سوی دیگر ویندوز ۱۰ نسخه Enterprise سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۷ پشتیبانی خواهد شد (مایکروسافت دوره پشتیبانی این نسخه را افزایش نداده است).

در مورد مشتریان LTSC، مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز ۱۱ ویژه آنها را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه می‌کند. پس از عرضه ویندوز ۱۱، مایکروسافت همچنان نسخه ویژه LTSC را منتشر نکرده است، اما به نظر می‌رسد با اعلام رسمی این شرکت، سرانجام در سال آینده میلادی آن را عرضه خواهد کرد. مایکروسافت گفته مشاغلی که منتظر نسخه LTSC از ویندوز ۱۱ هستند، می‌توانند از هم اکنون آزمایش سازگاری برنامه‌ها و سخت افزار را با نسخه فعلی این سیستم عامل، یعنی ویندوز ۱۱ نسخه 22H2، آغاز کنند.

با توجه به اینکه تاریخ اعلام شده توسط مایکروسافت نیمه دوم سال ۲۰۲۴ است و در آن زمان ویندوز ۱۱ در واقع ۳ ساله می‌شود، این یک زمان طولانی نسبت به روال کاری قبلی مایکروسافت است که قصد دارد نسخه LTSC را در آن زمان عرضه کند. گزارش شده که مایکروسافت در حال کار بر روی ویندوز ۱۲ برای انتشار در سال ۲۰۲۴ است و اگر این موضوع رخ دهد، برنامه‌ریزی این شرکت برای انتشار آن کمی عجیب به نظر می‌رسد. ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا منتظر بماند که ویندوز ۱۱ در وضعیت پایدارتری قرار گیرد و تغییر بزرگی به منظور عرضه برای مشتریان LTSC در نظر گرفته نشده است؛ البته این موضوع چیز عجیبی نیست، زیرا دلیل اصلی انتخاب نسخه LTSC توسط مشاغل مختلف، قابلیت اطمینان و ثبات آن است، با این حال در ویندوز ۱۰ شاهد روالی متفاوت بودیم و مایکروسافت بلافاصله پس از انتشار ویندوز ۱۰، نسخه LTSB آن را عرضه کرد.

در مورد ویندوز ۱۱ مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق‌تری را برای عرضه نسخه LTSC آن اعلام نکرده و هیچ چیز دیگری از نظر پشتیبانی از ویندوز ۱۱ فعلا تغییر نکرده است. این شرکت تاریخ پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۱ را هم اعلام نکرده، اما این را می‌دانیم که ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 حداقل تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ پشتیبانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما