کاهش سرعت رشد درآمدهای گوگل از موتور جستجو

اقتصاد ۱۰۰ -درآمد گوگل از موتور جستجوی این شرکت پس از سال‌ها رشد سریع، در سه ماهه نخست سال 2023 رشد اندکی داشت.

کاهش سرعت رشد درآمدهای گوگل از موتور جستجو

به گزارش گروه دانش و فناوری، درآمد گوگل از موتور جستجوی این شرکت پس از سال‌ها رشد سریع، در سه ماهه نخست سال 2023 رشد اندکی داشت؛ موضوعی که نشان می‌دهد گوگل ممکن است با مشکلاتی جدی در خصوص درآمدزایی از یکی از مهمترین محصولات خود رو به رو باشد. بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه 26 آوریل از سوی گوگل منتشر شد، درآمد این شرکت از موتور جستجو نسبت به سال گذشته 1.87 درصد افزایش پیدا کرده و از 39.6 میلیارد دلار به 40.4 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در گزارش مالی سه ماهه نخست 2022 افزایش درآمد گوگل از موتور جستجو در مقایسه با سال گذشته 24.28 درصد و در گزارش مالی سه ماهه نخست 2021 این افزایش درآمد 30.11 درصد اعلام شده بود.

در حال حاضر موتور جستجوی گوگل رقبای زیادی پیدا کرده است. از یک سو مایکروسافت تلاش دارد تا با توسعه موتور جستجوی بینگ و اضافه کردن یک چت بات هوش مصنوعی به این موتور جستجو، کاربران گوگل را بدزدد. از سوی دیگر رونمایی از ابزارهای جدیدی نظیر ChatGPT باعث شده کاربران نیاز کمتری به استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند و در برخی موارد به استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی به جای موتورهای جستجو روی بیاورند.

گوگل طی ماه‌های گذشته به طور جدی از رونمایی و در دسترس عموم قرار گرفتن ChatGPT احساس خطر کرد و با کنار گذاشتن برخی فرایندهای بروکراتیک در این شرکت از چت بات هوش مصنوعی خود به نام «بارد» رونمایی کرد. هرچند که گوگل چت بات «بارد» را صرفا یک تجربه می‌داند، اما برخی کارکنان این شرکت معتقدند که بارد «بسیار بدتر از بی‌استفاده» است. (بر اساس بررسی‌ وبسایت The Verge عملکرد بارد ضعیف تر از چت بات بینگ است.)

در نتیجه همین وضعیت، گوگل به شدت در پی تمرکز بر روی توسعه توانایی‌های خود در زمینه هوش مصنوعی است. این شرکت تلاش دارد فیچرهای هوش مصنوعی را به برخی محصولات پرطرفدار خود نظیر جیمیل اضافه کند. هفته گذشته، تغییراتی اداری در ساختار گوگل به وجود آمد که به گفته ساندرای پیچای مدیرعامل این شرکت به منظور «سرعت بخشیدن به توسعه محصولات هوش مصنوعی» انجام شده است.

این کاهش جدی سرعت رشد درآمدهای گوگل از موتور جستجو در شرایطی اتفاق افتاده است که کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات آنلاین به طور جدی دچار مشکل شده‌اند و به همین دلیل مدیران گوگل از این که در چنین شرایطی افزایش درآمد داشته‌اند راضی هستند.

گزارش مالی اخیر گوگل نشان می‌دهد که آینده این شرکت تنها بر توسعه محصولات هوش مصنوعی متمرکز نخواهد بود. در این گزارش برای اولین بار فاش شده است که تجارت فضای ابری گوگل یک تجارت کاملا سودآور است. از طرفی این گزارش روشن می‌کند که گوگل امید زیادی به موفقیت گوشی‌های پیکسل دارد.

گوگل در ماه ژانویه اعلام کرده بود که در پی برخی مشکلات اقتصادی در این شرکت 12 هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان تعدیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما