تهدید روسیه در خصوص تبدیل شدن ماهواره های استارلینک به هدف نظامی

روسیه اخیراً به سازمان ملل هشدار داده و تهدید کرده که اگر سیستم‌ها و ماهواره های فضایی تجاری مانند استارلینک، به فعالیت خود در اوکراین ادامه بدهند ممکن است به هدفی نظامی برای این کشور تبدیل شوند.

تهدید روسیه در خصوص تبدیل شدن ماهواره های استارلینک به هدف نظامی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،روسیه اخیراً به سازمان ملل هشدار داده و تهدید کرده که اگر سیستم‌ها و ماهواره های فضایی تجاری مانند استارلینک، به فعالیت خود در اوکراین ادامه بدهند ممکن است به هدفی نظامی برای این کشور تبدیل شوند. Konstantin Vorontsov یکی از نمایندگان روسیه در سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا را به استفاده‌ی تحریک‌آمیز از ماهواره‌های غیرنظامی متهم کرده و هشدار داد که مسابقه تسلیحاتی در فضا در حال شدت گرفتن است و افزود که “هنوز به نقطه بدون بازگشت نرسیده است.”

Vorontsov کشورهای غربی به رهبری آمریکا را متهم به اجرای برنامه‌هایی با اهداف تسلیحاتی برای تهدید و یا استفاده نظامی از آن‌ها در فضا کرده است. این نماینده روسیه همچنین چنین اقداماتی را برای صلح جهانی مضر توصیف کرده و اذعان کرد که رقابت تسلیحاتی در فضا را تشدید می‌کند. با این حال روسیه آغاز کننده جنگ اوکراین بود و این کشور با هدف قرار دادن زیرساخت‌های مخابراتی، اوکراینی‌ها را در مواردی مجبور به استفاده از استارلینک کرده است.

او همچنین ادعا کرده که روسیه مشتاق است از رقابت تسلیحاتی در فضا اجتناب کند. با این حال این نماینده روسیه با صحبت در مورد سلاح‌های فضایی و علاقه به توافق بین‌المللی برای ممنوعیت آن‌ها همچنین با اشاره نکردن به نام هیچ شرکتی بیان کرد که زیرساخت‌های شبه غیرنظامی در فضا ممکن است به یک هدف برای روسیه تبدیل شوند.

مشخص است که نماینده روسیه شرکت آمریکایی اسپیس اکس و خدمات اینترنت ماهواره استارلینک آن را تهدید کرده و این سرویس هم‌اکنون توسط نیروها نظامی اوکراین و با حمایت مالی دولت آمریکا برای حفظ ارتباطات اینترنت در این کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ایالات متحده نیز در پاسخ به اظهارات نماینده روسیه در سازمان ملل آن را گمراه کننده خواند و از آزمایش موشکی روسیه و انهدام ماهواره این کشور انتقاد کرد و اظهار کرد این اقدامات را به نفع هیچ کشوری نمی‌داند.

آمریکا در همین راستا بیان کرد که روسیه در اقدامی خطرناک در اواخر 2021 یکی از ماهواره‌های خود را منفجر کرد که باعث تشکیل زباله فضایی و تغییر مسیر ایستگاه بین‌المللی فضایی و تغییر مدار آن برای برخورد نکردن با زباله‌های این ماهواره شد. ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور شد این هفته دوباره مدار خود را تنظیم کند تا از چیزی که گمان می‌رود قطعه‌ای از همان ماهواره باشد جلوگیری کند.

ایالات متحده همچنین چین را به توسعه یک سیستم موشکی ضد ماهواره‌ای متهم کرد و اذعان کرد که این کشور از آن برای منفجر کردن یکی از ماهواره‌های هواشناسی خود در سال گذشته استفاده کرده و باعث شده ایستگاه فضایی بین‌المللی یک اصلاح مسیر دیگر را نیز انجام دهد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما