کنسول دستی ROG Ally، مجهز به پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme

اقتصاد ۱۰۰ - اگر خاطرتان باشد، از همان ابتدا تا حدودی می‌دانستیم که کنسول دستی ROG Ally ایسوس قرار است به یک APU سفارشی از سری Phoenix مجهز بشود.

کنسول دستی ROG Ally، مجهز به پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme

به گزارش گروه دانش و فناوری، اما مشخصات دقیق پردازنده آن را نمی‌دانستیم. ایسوس اعلام کرده بود که پردازنده این کنسول قرار است یک APU سفارشی ساخت شرکت AMD باشد و گفته می‌شد که این APU از سری Phoenix و بر پایه معماری‌های Zen 4 و RDNA 3 است. حالا مشخص شده که این پردازنده، AMD Ryzen Z1 Extreme نام دارد.

پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme یک نسخه سفارشی از پردازنده Ryzen 7 7840U Phoenix است که به طور اختصاصی برای کنسول دستی ROG Ally ایسوس توسعه پیدا کرده است. این پردازنده مشخصاتی مشابه پردازنده 7840U دارد و یک پردازنده 8 هسته‌ای و 16 رشته‌ای است. فرکانس پایه این پردازنده 3.3 گیگاهرتز و فرکانس افزایشی آن 5.1 گیگاهرتز هستند.

پردازشگر گرافیکی داخلی پردازنده Ryzen Z1 Extreme نیز داخل خود 6 واحد CU بر پایه معماری RDNA 3 دارد، یعنی معادل 768 هسته FP32. بیشینه فرکانس فعالیت پردازشگر گرافیکی این پردازنده نیز 800 مگاهرتز است، البته طبق جدول مشخصات.

ایسوس قرار است دو نسخه از کنسول دستی ROG Ally عرضه کند، نسخه‌های RC71L و RC71X. نسخه‌ای که این سری در Geekbench دیده شده نسخه RC70L این کنسول است و هنوز نمی‌دانیم که نسخه‌های L و X دقیقاً چه فرق‌هایی باهم دارند. مشخصات فنی این کنسول تا به اینجای کار تا حد خوبی منتشر شده و می‌دانیم که هر دو کنسول به پردازشگر Z1 و 16 گیگابایت حافظه LPDDR5 مجهز هستند. فضای ذخیره‌سازی هر دو کنسول نیز توسط یک اس اس دی 500 گیگابایتی PCIe 5.0 تأمین می‌شود. دیگر مشخصات نظیر فرکانس حافظه این کنسول هنوز تأیید نشده‌اند.

شرکت ایسوس عرضه کنسول دستی ROG Ally را تا پایان همین سه‌ماهه و با قیمت پایه 649 دلار آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما