پردازنده Ryzen 7 Pro 7840HS در Geekbench دیده شد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت AMD قرار است APUهای مخصوص لپ تاپ Phoenix را که بر پایه معماری‌های Zen 4 و RDNA 3 هستند را تا پایان این ماه عرضه کند.

پردازنده Ryzen 7 Pro 7840HS در Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، درست است که عرضه این پردازنده‌ها تأخیر خورده، اما در سوی دیگر اصلاً هیچ خبری از پردازنده‌های Ryzen PRO 7000 برای این سری نبود و شرکت AMD وجود این پردازنده‌ها را تأیید نکرده بود. اما اینطور که به نظر می‌رسد، دو پردازنده دیگر تحت این سری به نام‌های Ryzen 9 PRO 7940HS و Ryzen 7 PRO 7840HS وجود دارند. این پردازنده‌ها، پردازنده‌های 8 هسته‌ای هستند که به طور اختصاصی برای لپ تاپ‌های صنعتی و ورک‌استیشن توسعه پیدا کرده‌اند و معمولاً همراه کارت گرافیک مجزا استفاده می‌شوند.

شرکت HP چند هفته‌ای می‌شود که سری لپ تاپ‌های ورک‌استیشن ZBook FireFly 14 G10 خود را با پردازنده‌های Raptor Lake-P و Raptor Lake-HX به‌روز کرده است. این لپ تاپ‌ها با کارت گرافیک‌های RTX A500 انویدیا قابل سفارش هستند. اما از آن‌جا که شرکت AMD عرضه APUهای Ryzen 7000 Phoenix را به تأخیر انداخته، هنوز خبری از مدل‌های مجهز به پردازنده AMD نیست. البته در سایت شرکت HP لوگوی Ryzen PRO به چشم می‌خورد و نشان می‌دهد که قرار است این لپ تاپ به پردازنده‌های جدید AMD مجهز بشود.

حال و به تازگی، پردازنده 8 هسته‌ای و 16 رشته‌ای Ryzen 7 PRO 7840 به همراه این لپ تاپ روی Geekbench دیده شده است. پردازنده‌های Ryzen PRO 7000 یک خانواده از APUهای Phoenix هستند و این اولین بار است که با یکی از پردازنده‌های این سری ملاقات می‌کنیم. طبق جدول مشخصات Geekbench، این پردازنده‌ فرکانس پایه 3.8 گیگاهرتزی و فرکانس افزایشی 5.0 گیگاهرتزی دارد، اما فرکانس بیشینه آن‌ به 5.1 گیگاهرتز هم می‌رسد که همان فرکانس نسخه غیر Pro است.

پردازنده Ryzen 7 PRO 7840 توانسته امتیاز تک‌هسته‌ای 1846 و امتیاز چندهسته‌ای 10421 را در Geekbench کسب کند، امتیازی که هیچ کدام از پردازنده‌های اینتل روی دیتابیس Geekbench به آن نزدیک هم نمی‌شوند. البته مد نظر داشته باشید که پردازنده‌های Raptor Lake-HX اینتل روی این دیتابیس حاضر نیستند و این مقایسه خیلی هم درست نیست. به هر حال، می‌توانیم انتظار عملکرد فنی بسیار خوبی از پردازنده‌های Ryzen PRO داشته باشیم.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما