داستان خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به خانه آخر رسید

پس از ماه‌ها درگیری‌ قانونی، خرید توییتر توسط ایلان ماسک نهایی شده و اکنون این شرکت به امپراتوری تجاری او اضافه شده است.

داستان خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به خانه آخر رسید

به گزارش گروه علم و فناوری اقتصاد100، پس از ماه‌ها درگیری‌ قانونی، خرید توییتر توسط ایلان ماسک نهایی شده و اکنون این شرکت به امپراتوری تجاری او اضافه شده است (از قدیم هم گفته‌اند که تا گوساله گاو شود، دل صاحبش کباب شود و ظاهرا اکنون بذرهایی که کاشته شده بود، ثمر داده‌اند) و این موضوع را با اخراج مدیران آن جشن گرفت.

جزئیات خرید توییتر توسط ایلان ماسک

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماسک در قدم اول پاراگ آگراوال را (که جانشین جک دورسی به عنوان مدیر عامل توییتر شد) اخراج کرد. ویجایا گاد، مدیر سیاست شرکت که ماسک علناً از او انتقاد کرده بود نیز برکنار شد. نیویورک تایمز گزارش داده که شان ادجت، مشاور عمومی نیز رفته است. خبرگزاری بلومبرگ نوشته که نیروهای امنیتی او را نیز به بیرون اسکورت کردند. سارا پرسونت، افسر ارشد مشتریان توییر نیز اخراج شد.

البته که باید این نکته را در نظر داشته باشید که این اخراج‌ها برای ایلان ماسک بهایی داشتند که باید پرداخت می‌شد. برای مثال به گزارش خبرگزاری اینسایدر توجه کنید که مشخص کرده که هر کدام از این مدیران اجرایی برای اخراج‌شان دستمزدهای بسیار خوبی دریافت کردند: آگراوال 38.7 میلیون دلار، سگال 25.4 میلیون دلار، گد 12.5 میلیون دلار دریافت کرد و پرسونت که دیروز در توییتی درباره اینکه چقدر برای تصاحب ماسک هیجان‌زده بود، 11.2 میلیون دلار دریافت کرد.

ماسک ابتدا در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را داد، سپس نظر خود را تغییر داد و در ماه می تلاش کرد از این کارعقب نشینی کند. سپس در 4 اکتبر دوباره نظر خود را تغییر داد و نامه ای را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرد که در آن تعهد خود را به معامله اصلی تأیید می‌کرد. ماسک این هفته با کارمندان توییتر ملاقات کرده است و انتظار می‌رود که در روز جمعه پس از اتمام تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری‌اش، با آن‌ها صحبت کند.

23

ماسک قرار بود در تاریخ 6 و 7 اکتبر پس از جابجایی حکم خود از اواخر سپتامبر برکنار شود. او اعلام کرد که به قراردادی که وکلایش تنها چند روز قبل از این مذاکره کردند، احترام می‌گذارد. در این میان یک قاضی متوجه شد که ماسک احتمالاً پیام‌های سیگنال مرتبط با پرونده را حذف کرده است. ماسک حتی حکم دادگاه مبنی بر توقف دادرسی را دریافت کرد تا اجازه دهد این معامله تا 28 اکتبر بسته شود.

هنوز سوالاتی در مورد اینکه ماسک قصد دارد با توییتر چه کار کند، باقی می‌ماند. واشنگتن پست گزارش داد که ماسک قصد دارد 75 درصد از کارکنان توییتر را با استناد به برآوردهایی که به سرمایه گذاران احتمالی توییتر داده است، اخراج کند. بلومبرگ گزارش داد که ماسک به کارکنان توییتر گفت که رقم 75 درصد نادرست است. در پیام‌های متنی ماسک که در حین پرونده‌ اخیرش برای وکلای توییتر ارائه شد، او و کارآفرین جیسون کالاکانیس، یکی از دوستانش، در مورد کاهش کارمندان با درخواست بازگشت به دفتر صحبت کردند.

کالاکانیس به ماسک پیام داد: «روز صفر شروع شد». پسران تیغه های خود را تیز کنید. کالاکانیس نوشت: الزام کارمندان توییتر به بازگشت به دفاتر به این معنی است که 20 درصد از کارکنان به طور داوطلبانه آن را ترک خواهند کرد.

توییتر در رابطه با موضع آزادی بیان خود در دادگاه با چالش هایی مواجه است، زیرا دادگاه عالی موافقت کرد دو پرونده را بررسی کند که مسئولیت آن را برای محتوای غیرقانونی تعیین می کند.

ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس نیز هست، پیشنهاد کرده است که روش اعتدال توییتر را تغییر خواهد داد و به طور بالقوه انواع سیاست‌هایی را که باعث شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای همیشه از این پلتفرم منع شده است، کاهش دهد.

او در همین راستا مدیر حقوقی توییتر که یک هندی مسلمان بوده را نیز از کار خود اخراج کرد تا دست‌ش برای بازنویسی قوانین این شرکت بازتر شود. ظاهرا در اولین روزهای مدیریت ایلان ماسک در توییتر، چند اکانت وابسته به جمهوری اسلامی ایران (از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پروفایل رائفی‌پور) نیز برای همیشه بسته شده‌اند و احتمال ادامه یافتن این روند نیز زیاد است.

باوجود اینکه ماسک گفته است که خرید او در توییتر “راهی برای کسب درآمد نیست”، گزارش شده است که او ایده‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد مطرح کرده است. دولت‌ها و شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از توییتر «هزینه‌ای جزئی» دریافت کنند و ممکن است برای بهبود وضعیت شرکت، کاهش مشاغل روی میز باشد. برخی از کارمندان فعلی توییتر از برنامه‌های ماسک برای این پلتفرم انتقاد کرده‌اند و آن را «نامنسجم» و فاقد جزئیات دانسته‌اند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما