سامسونگ نقص امنیتی بزرگی را در گوشی‌های هوشمند گلکسی نادیده می‌گیرد

اقتصاد ۱۰۰ - ظاهراً نقص امنیتی بزرگی در گوشی‌های گلکسی وجود دارد. گوگل این نقص را که میلیون‌ها گوشی اندرویدی را تحت تأثیر قرار داد، در نوامبر 2022 فاش کرد.

سامسونگ نقص امنیتی بزرگی را در گوشی‌های هوشمند گلکسی نادیده می‌گیرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،این نقص امنیتی بر موبایل‌های اندرویدی با تراشه‌های گرافیکی Mali تأثیر می‌گذارد. هکرها از این نقص در مرورگر وب سامسونگ سوء‌استفاده کردند و کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت کردند.

گروه تحلیل تهدید گوگل این زنجیره بهره‌برداری را که بر مرورگرهای اینترنت کروم و سامسونگ تأثیر می‌گذارد، کشف کرد. دو مورد از این نقص‌ها مربوط به کروم است. مرورگر وب سامسونگ از کرمیوم استفاده می‌کند.

نقص امنیتی گلکسی

هکرها لینک‌های منحصربه‌فردی را از طریق پیامک به دستگاه‌های گلکسی سامسونگ در امارات متحده عربی ارسال کردند. قربانیان روی این پیوندها کلیک کرده و ناآگاهانه نرم افزارهای جاسوسی را دانلود می‌کردند.

گوگل در سال 2023 همه نقص‌های گوشی‌های کروم و پیکسل را برطرف کرد. سامسونگ نیز در دسامبر 2022 یک وصله امنیتی برای مرورگر وب خود منتشر کرد و دو نقص مرتبط با کرونیوم را برطرف کرد.

سامسونگ یکی از حلقه‌های این زنجیره را اصلاح کرد. با این حال، چندین ماه پس از این کشف، شرکت مذکور هنوز پچ مناسبی برای تمام دستگاه‌های آسیب‌دیده منتشر نکرده است.

بنابراین، سامسونگ موفق شد که با انتشار یک پچ امنیتی، مانع سوء‌استفاده هکرها از یکی از حلقه‌های زنجیره‌ای نقص‌ها شود. با این حال، گوگل اشاره کرده که سامسونگ هنوز پچ امنیتی برای نقص پردازنده گرافیکی Mali را منتشر نکرده است. همان‌طور که گفته شد این نقص به مهاجمان اجازه دسترسی به سیستم را می‌دهد.

در حالی که منتظر می‌مانید سامسونگ این وصله را اجرا کند، توصیه می‌کنیم مرتباً به‌روزرسانی‌های اندروید را در دستگاه خود بررسی کنید. به خصوص اگر گوشی‌ شما مجهز به تراشه اگزینوس با پردازنده گرافیکی Mali باشد. گفتنی است که دستگاه‌های اروپایی گلکسی S22 با تراشه‌های اگزینوس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند و از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می‌برند.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما