تایید ناسا و اسپیس ایکس برای انجام ماموریت Crew 6

اقتصاد ۱۰۰ - مقامات رسمی ناسا و اسپیس ایکس به تازگی ارسال خدمه پروازی ماموریت Crew-6 را به ایستگاه فضایی بین المللی در دوشنبه صبح تایید کرده‌اند و مجوزها نیز در این زمینه صادر شده است.

تایید ناسا و اسپیس ایکس برای انجام ماموریت Crew 6

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،این ماموریت قرار است ششمین ماموریت پرتاب فضانوردان ناسا توسط فضاپیمای اسپیس ایکس Crew Dragon باشد و در این ماموریت قرار است 4 سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

قبلا از پرتاب، تیم‌ها به بررسی برخی از موارد از جمله ارزیابی موشک فالکون 9 و فضاپیما می‌پردازند. ناسا و اسپیس ایکس در همین راستا به تازگی جزئیاتی از ماموریت Crew 6 را به اشتراک گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد طبق گفته‌های مقامات، آتش سوزی احتمالی راکت فالکون 9 نگران کننده بوده است. در همین رابطه همچنین اشاره شده که تیم‌ها در حال ارزیابی پنل‌های بیرونی فضاپیمای Crew Dragon هستند، اما درباره دلایل این نگرانی توضیحات بیشتری ارائه نشده است.

Crew 6 ناسا اسپیس اکس

با این حال اسپیس ایکس با توضیحات بیشتر در این خصوص اظهار کرده که با تست‌های گسترده و مقایسه دو راکت، اطمینان حاصل پیدا کرده که مشکلی برای پرواز Crew 6 پیش نخواهد آمد. طبقه اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد علت اصلی مشکل در احتراق و Boot موتور بوده است. engine boot یکی از مشکل‌ساز ترین ایرادهای اخیر راکت‌های فالکون 9 بوده و در 2021 باعث فرود ناموفق یکی از این راکت‌ها شد.

با این حال به نظر می‌رسد که با افزایش میزان پرواز این مشکل حادتر می‌شود و ناسا فقط مجوز پرواز برای سیستم موشکی که 4 بار پرتاب شده را داده است. برای ماموریت‌های حاوی سرنشین، برخلاف پرتاب ماهواره‌های استارلینک بررسی‌های بیشتری بر روی موتور انجام می‌گیرد و به دلیل در خطر بودن جان فضانوردان، تمام احتمالا و مشکلات بررسی می‌شود. این ماموریت قرار است در بامداد دوشنبه به وقت شرق آمریکا آغاز شود و Crew 6 چهار فضانورد را برای اقامت 6 ماه‌شان در ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب می‌کند.

انتهای پیام 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما