نصب بتای توسعه‌‌دهنده iOS 17 فقط با پرداخت پول امکان‌پذیر خواهد بود

اقتصاد ۱۰۰ -در نسخه بتای iOS 16.4، آیفون منوی جدید Beta Updates یا به‌روزرسانی‌های بتا را به تنظیمات بخش General → Software Update اضافه کرده‌است.

نصب بتای توسعه‌‌دهنده iOS 17 فقط با پرداخت پول امکان‌پذیر خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،این منو به اعضای سرویس Apple Developer Program اجازه می‌دهد تا جدیدترین نسخه‌های بتای iOS را مستقیماً در آیفون بدون نیاز به پروفایل مجزا از وب‌سایت Apple Developer فعال کنند. اما از طرف دیگر، اپل تلاش می‌کند که تغییری در آیفون ایجاد کند که به سبب آن، نصب بتای توسعه‌دهنده iOS 17 فقط با پرداخت پول امکان‌پذیر خواهد بود.

منو فقط در صورتی ظاهر می‌شود که کاربر از همان Apple ID لاگین در آیفون برای ثبت‌نام در سرویس Apple Developer Program استفاده کرده‌باشد. اپل می‌گوید در نسخه‌های آینده iOS، این منو تنها راه فعال‌کردن نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده خواهد بود، زیرا پروفایل‌ها از کار خواهند افتاد.

این تغییر باعث می‌شود کاربران آیفونی که در برنامه توسعه‌دهنده اپل با هزینه سالانه 99 دلار عضو نیستند، نتوانند نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را که در ماه ژوئن (خرداد 1402) و در کنفرانس سالانه‌ WWDC منتشر می‌شود، نصب کنند. تا قبل از انتشار بتای iOS 16.4، همه کاربران می‌توانستند با دانلود پروفایل از وب‌سایت‌هایی مانند BetaProfiles.dev، نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده iOS را به‌صورت رایگان نصب کنند.

بتای iOS 17

اپل از سال گذشته سرکوب وب‌سایت‌هایی را که پروفایل‌های بتای توسعه‌دهندگان را به اشتراک می‌گذارند را آغاز کرد. BetaProfiles.com نیز که یکی از اصلی‌ترین وب‌سایت‌هایی بود که پروفایل‌های بتای توسعه‌دهنده‌ iOS را به رایگان منتشر می‌کرد در ماه آگوست برای جلوگیری از نبرد قانونی با اپل به فعالیتش پایان داد. از طرفی دیگر، وکلای اپل از توییتر درخواست کردند توییت‌هایی را که حاوی لینک به پروفایل بتای توسعه‌دهنده هستند، از دسترس خارج کنند. به نظر می‌رسد سایت BetaProfiles.dev که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد نسخه‌ی کپی‌شده‌ BetaProfiles.com است. اما مشخص نیست که این وب‌سایت نیز تحت مالکیت شخص مشابهی است یا خیر.

کاربران آیفون که نمی‌خواهند سالانه 99 دلار برای برنامه توسعه‌دهنده اپل بپردازند، باید منتظر بتا عمومی iOS 17 باشند. این نسخه احتمالاً در ماه جولای منتشر می‌شود. کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان در برنامه عمومی نرم‌افزار بتای اپل ثبت‌نام کنند.

کاربران ممکن است همچنان بتوانند نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را با استفاده از یک فایل IPSW به صورت رایگان نصب کنند. اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم که همچنین گزینه‌ای وجود خواهد داشت یا خیر. سال‌ها پیش، اپل اجازه می‌داد فایل‌های IPSW بتا فقط روی دستگاه‌هایی که در حساب توسعه‌دهنده اپل ثبت شده‌اند نصب شوند. حالا اپل می‌تواند این دستورالعمل را مجدداً به کار گیرد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما