افزایش ناگهانی قیمت حافظه DRAM گرافیکی به خاطر ChatGPT

اقتصاد ۱۰۰ -افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در ChatGPT باعث شده است که قیمت حافظه گرافیکی یا DRAM شرکت‌هایی از جمله سامسونگ و SK Hynix افزایش یابد.

افزایش ناگهانی قیمت حافظه DRAM گرافیکی به خاطر ChatGPT

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،در چند هفته گذشته پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به محبوب‌ترین انتخاب برای ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT تبدیل شده‌اند و جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت، آن را بزرگترین نوآوری در چشم‌انداز محاسباتی نامیده است. اکنون، سازندگان حافظه گرافیکی DRAM شروع به افزایش قیمت حافظه با پهنای باند بالا یا راهکارهای HBM کرده‌اند که برای تامین انرژی پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا استفاده می‌شوند.

گزارشی از رسانه کره جنوبی نشان می‌دهد که سازندگان DRAM مانند SK Hynix و Samsung قیمت راه حل‌های حافظه خود از جمله HBM را افزایش داده‌اند. گفته می‌شود که انویدیا از SK Hynix خواسته تا ظرفیت تولید HBM3 خود را افزایش دهد. اما فروشندگان دیگر مانند اینتل نیز به دنبال ادغام HBM3 در محصولات نسل بعدی خود هستند که به این معنی است که Sk Hynix ممکن است نتواند با تقاضا مطابقت داشته باشد. به این ترتیب، قیمت حافظه‌های HBM، به ویژه آخرین نسل از HBM3، تا 5 برابر افزایش یافته است.

ظهور ChatGPT، یک چت ربات هوش مصنوعی (AI)، فرصت‌هایی را برای سازندگان نیمه‌هادی حافظه کره‌ای فراهم می‌کند تا کسب و کار جدیدی ایجاد کنند. ChatGTP داده‌های زیادی را از طریق هوش مصنوعی فوق العاده بزرگ (AI) یاد می‌گیرد و به طور طبیعی به سوالات پاسخ می‌دهد. سرعت پردازش داده‌های DRAM برای سرویس‌ بهتر و سریع‌تر ChatGTP مهم شده است. شرکت‌های کره‌ای در حال تولید DRAM‌هایی با کارایی بالا هستند که برای این کار ضروری هستند.

انویدیا، بزرگترین شرکت پردازشگر گرافیکی جهان، از SK Hynix خواسته است تا آخرین محصول، تراشه‌های HBM3 را عرضه کند. اینتل، شرکت شماره 1 تولید پردازنده مرکزی سرور در جهان، نیز سخت در تلاش است تا محصولات مجهز به HBM3 SK Hynix را بفروشد. یک منبع آگاه در صنعت گفت: “قیمت HBM3 در مقایسه با بالاترین عملکرد DRAM تا پنج برابر افزایش یافت.”

اما این تنها قیمت HBM3 نیست که افزایش یافته است، استانداردهای قدیمی‌تر HBM مانند HBM2 و HBM2e نیز در آخرین نسل پردازنده‌های گرافیکی انویدیا مانند Ampere و Volta که قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرو را نیز ارائه می‌کنند، دیده می‌شود. این تراشه ها همچنین در صنعت هوش مصنوعی تقاضای بالایی دارند و برای ابزارهایی مانند ChatGPT مفید هستند. SK Hynix به تنهایی اکثریت بازار HBM را با سهم 60 تا 70 درصد در اختیار دارد.

اخیراً تحلیلگران و صاحبان صنعت اعلام کرده‌اند که موفقیت ChatGPT می‌تواند کاملا به نفع انویدیا باشد. OpenAI، خالقان ChatGPT، در حال حاضر از حدود 25،000 پردازنده گرافیکی انویدیا برای تامین نیازهای سرور فعلی خود استفاده می‌کند و با افزایش تقاضا و راه حل‌های رقابتی بیشتر، به نظر می‌رسد که پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA که به ارائه بهترین قابلیت‌های هوش مصنوعی معروف هستند، قطعا می‌توانند به جواهر تبدیل شوند. یک انتخاب منطقی و به همین دلیل است که تحلیلگران این صنعت، پیش‌بینی کرده‌اند که انویدیا می‌تواند به افزایش شدید تقاضا در سه‌ماهه‌های آینده کاملا امیدوار باشد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما