تولیدکنندگان SSD و حافظه باید تولید را کاهش و قیمت را افزایش دهند

اقتصاد ۱۰۰ - به گفته تحلیلگران صنعت درایوهای ذخیره سازی کامپیوترهای شخصی، کاهش قیمت فعلی حافظه و SSD به دلیل هزینه‌های تولید که با هزینه‌های سربار کمتری مواجه است.

تولیدکنندگان SSD و حافظه باید تولید را کاهش و قیمت را افزایش دهند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،تأثیرات شدیدی بر این صنعت خواهد داشت. تولیدکنندگان بزرگی مانند سامسونگ، SK Hynix و میکرون به نوبه خود، باید قبل از کاهش بسیار شدید قیمت، فروش محصولات خود را کم کرده و قیمت آنها را افزایش بدهند تا بتوانند قیمت‌ها در حد منطقی حفظ کنند.​

طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی سیتی گروپ، SK Hynix و Micron قبلاً کاهش تولید را در چند فصل گذشته گزارش کرده بودند، اما این بار سامسونگ در حال بررسی این موضوع برای بهبود وضعیت بازار است.

انتظار می‌رود {روند} کاهش قیمت تراشه‌های حافظه فلش NAND به دلیل کاهش عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ مانند Micron و Kioxia کمتر شود و تقاضای بازار احتمالاً در سه ماهه اول سال 2023 به پایین‌تر خواهد رسید.

منابع موجود در بازار درایوهای ذخیره سازی اعلام کرده‌اند که سامسونگ از درآمد حاصل از فروش نیمه‌هادی‌های خود در سه ماهه اول نزدیک به یک میلیارد دلار از دست خواهد داد و انتظار می‌رود این رقم در سه ماهه دوم تا دو برابر افزایش یابد. اگر این شرکت اقدامات شدیدی را برای اصلاح قیمت‌های حافظه NAND انجام ندهد و همچنان قیمت‌های خرده فروشی تولیدکننده‌ها را کاهش دهد، ممکن است برای همیشه جایگاه خود را در این صنعت از دست بدهد.

TrendForce نیز پیش بینی کرده که بین ده تا پانزده درصد از حجم حافظه فلش NAND در سه ماهه اول سال جاری از بین خواهد رفت و باید انتظار کاهش قیمت حافظه‌های SSD را داشت.

کاهش قیمت SSD حافظه

سانجی مهروترا، مدیر عامل و رئیس شرکت Micron، اوایل سال جاری با رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن ملاقات کرد تا در مورد کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی بحث کند. در طی این گفتگوها، مهروترا به امکان تکیه بر مشارکت با بخش خصوصی برای کمک به قرار دادن ایالات متحده در موقعیت بهتر بازار تراشه پرداخت. او همچنین گفت که این شرکت 150 میلیارد دلار در دهه آینده برای افزایش تحقیق و توسعه و حافظه تولیدی از جمله SSD سرمایه گذاری خواهد کرد.

این مشارکت با بخش خصوصی شامل کشورهای آسیایی هم می‌شود که یکی از آنها چین است. به دلیل درگیری‌های اخیر جهانی، چین از منابع خارج از مرزهای خود محروم شده است. این موضوع نیز به مشکلات بازار حافظه و سایرین نسبت داده شده است و همچنان ادامه خواهد داشت. متأسفانه، مشخص نیست که چه زمانی بازارهای تحت تأثیر بهبود خواهند یافت، که می‌تواند به معنای اقدامات تجاری پرخطرتر برای مقابله با زیان‌های کلی باشد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما