افزایش فروش نوت بوک های مبتنی بر آرم علیرغم کاهش فروش کلی در بازار PC

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی بنابر گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint با توجه به کاهش فروش 15 درصدی PC در 2022 نسبت به سال قبل از آن و احتمال کاهش فروش بیشتر در 2023، اما فروش نوت بوک های مبتنی بر پردازنده‌های آرم با افزایش همراه بوده است.

افزایش فروش نوت بوک های مبتنی بر آرم علیرغم کاهش فروش کلی در بازار PC

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،با این وجود اپل با 90 درصد از سهم بازار لپ تاپ‌های مبتنی بر آرم پیشتاز است. با وجود معرفی SoC های مبتنی بر آرم توسط مدیاتک و کوالکام برای کامپیوترهای ویندوزی می‌توان انتظار افزایش بیشتر سهم کلی محصولات آرم و سهم بیشتر تراشه‌های مبتنی بر Arm را از این دو کمپانی داشت.

در گزارش اخیر همچنین سهم کلی لپ تاپ و محصولات دسکتاپ مبتنی بر پردازنده آرم تا 2027 نزدیک به 25 درصد پیش بینی شده است. در تحقیقات Counterpoint همچنین پیش بینی شده که به دلیل موفقیت مک بوک‌های اپل و کاهش عملکرد پردازشی با معماری اینتل x86، در ماه‌های آینده افزایش فروش در این رابطه پیش بینی شده است.

بازار کامپیوترهای شخصی در سه ماهه پایانی 2022 نسبت به همین مدت زمان مشابه نزدیک به 28.1 درصد کاهش فروش را تجربه کرده است. در همین حال، بر اساس داده‌های IDC، فروش کامپیوترهای شخصی اپل در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد افزایش یافته و 9.8 درصد از فروش کلی را به خود اختصاص داده است.

افزایش فروش نوت بوک آرم

با توجه به تمرکز بیشتر اپل بر روی لپ تاپ‌ها و همچنین تقاضای ثابت برای کروم بوک‌های مجهز به آرم، 13 درصد از کل PC های که در سال گذشته میلادی فروخته شده‌اند مبتنی بر معماری Arm هستند.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود افزایش فروش نوت بوک های آرم در سال جاری به 15 درصد برسد. با این حال هنوز با توجه به موفقیت اپل و Arm، اکثر مردم همچنان از لپ تاپ‌های ویندوز با پشتیبانی از پردازنده‌های x86 بهره می‌برند. با معرفی CPU های کوالکام و مدیاتک مبتنی بر آرم، انتظار افزایش استفاده از این معماری برای PC و لپ تاپ می‌رود و تحلیلگران تا 2027 پیش بینی سهم 25 درصدی را برای آرم کرده‌اند.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما