مقایسه Microsoft Word با Google Docs: کدام یک بهتر است

اقتصاد ۱۰۰ - در چند دهه گذشته، Microsoft Word به یک استاندارد واقعی به عنوان یک واژه‌پرداز در سراسر جهان تبدیل شده است.

مقایسه Microsoft Word با Google Docs: کدام یک بهتر است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،اما به نظر می‌رسد که در نهایت یک تغییر جدی در راه است و یکی از برنامه‌های گوگل قصد دارد قاعده‌ی بازی را تغییر دهد. راه حل Google Docs این شرکت (یا به طور خاص، پردازشگر کلمه یکپارچه) یک نرم افزار بین پلتفرمی و قابل شراکت است که به طور خودکار همگام‌سازی می‌شود و به راحتی قابل اشتراک‌گذاری است، و از همه مهم‌تر، رایگان است. بنابرین در ادامه مقایسه بین Microsoft Word و Google Docs خواهیم داشت تا ببنیم کدام یک می‌تواند برای ما مفید باشد.

به هر حال، Google Docs در مقایسه با رقیب خود هنوز در اول راه است و مسیر درازی در پیش دارد تا بتواند با تمام ویژگی‌های Microsoft Word مطابقت داشته باشد، فراموش نکنید که مایکروسافت بیش از 30 سال است که در حال توسعه واژه‌پرداز خود است. اما، آیا Google Docs می‌تواند به عنویان یک واژه‌پرداز با عملکرد چند پلتفرمی، برنده دوئل با Microsoft Word شود؟ بیایید هر واژه‌پرداز را از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها تقسیم کنیم تا به شما کمک کند بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

به بیان ساده، Microsoft Word از نظر قابلیت فنی خام، برتری باورنکردنی در مقایسه با Google Docs دارد. مایکروسافت از آغاز نسبتاً ساده در دهه 1980، ابزارها و گزینه‌های جدیدی را در هر نسخه متوالی اضافه کرده است. بیشتر ابزارهای ویرایش ضروری در Google Docs موجود است، اما کاربرانی که به Word عادت کرده‌اند، Google Docs را کاملا محدود می‌دانند.

از قرار دادن اولیه تصاویر تا تکنیک‌های پیشرفته مانند ماکروها و ادغام نامه، مایکروسافت Word برنده بی چون و چرا برای نوشتن مطالب فنی است. ویژگی‌های پیشرفته Word همچنین شامل ترکیب بهتر تصاویر و گرافیک‌ها، گزینه‌های استثنایی بیشتر نسبت به سبک‌های متن، افزودن آسان پاورقی‌ها و نقل‌قول‌ها، و کنترل‌ها و قالب‌های جدول بهتر است.

مقایسه رابط‌ کاربری

همان چیزی که به Word از نظر ویژگی‌ها برتری می‌دهد، در رابطه با رابط کاربری نیز آن را کمی پیچیده می‌کند. به لطف صدها ابزار و گزینه داخلی، پیدا کردن ابزار مناسب در Word می‌تواند برای کاربران تازه کار تا حدودی گیج کننده باشد. اما از سوی دیگر، Google Docs نسبتاً ساده است و طبیعتا برای کاربران تازه مورد پسندتر، اما برای افراد حرفه‌ای از نظر گزینه‌ها محدودتر است.

فراتر از ابزارهای استاندارد قالب‌بندی متن و چند مورد اضافی مانند جداول، خط‌کش‌ها، شماره‌های صفحه و پاورقی‌ها، رابط کاربری Word چیز زیادی در یک ویرایشگر متن اولیه پیدا نمی‌کند. برای کسانی که به دنبال یادگیری کاربری و سهولت استفاده هستند، رابط کاربری ساده بهتر است. مایکروسافت در سال‌های اخیر تلاش کرده است رابط کاربری Word را ساده‌سازی کند، اما بازهم استفاده از آن می‌تواند تا حدودی دشوار باشد. اگر به ابزارهای ساده برای ایجاد یک سند در دسترس نیاز دارید، Google Docs می‌تواند انتخاب خیلی بهتری براش شما باشد.

 

در حالی که هر دوی Word و Docs با متداول‌ترین فرمت‌های پردازش کلمه مانند Word، PDF و Text سازگار هستند، اما Word می‌تواند فایل‌های خود را بسیار سریع‌تر وارد کند و در نمایش فرمت‌های فایل پیچیده به طور مداوم در برنامه‌های مختلف خانواده مایکروسافت بسیار بهتر عمل کند.

فایل‌های Google Docs را می‌توان در برخی از قالب‌های مشابه اسناد Word بارگیری کرد، اما در انتشار فوری اسناد به‌عنوان صفحات وب عالی هستند. مایکروسافت ورد محدودیت‌های قابل توجهی در انجام همین کار دارد، زیرا بسیاری از عناصر ویرایش مانند طرح‌بندی و قالب‌بندی می‌توانند در ترجمه از بین بروند.

 

Word شامل ابزارهای ویرایش و نشانه‌گذاری برای اشتراک‌گذاری و ویرایش در بین تیم‌های کاری است، و نسخه دوم Office/Microsoft 365 این برنامه امکان ویرایش و اشتراک گذاری مبتنی بر وب را فراهم می‌کند. با این حال، کار با آن کمی سخت است و کاربرانی که با آن بیگانه هستند ممکن است آن را گیج‌کننده بدانند.

برای ایجاد سریع اسنادی که می‌توانند با Google Drive به اشتراک گذاشته شوند و در صورت نیاز تقریباً به صورت آنی در سراسر جهان توزیع شوند، Google Docs از لحاظ تاریخی دارای برتری بوده است. کاربران Google Docs می‌توانند به راحتی کسانی را که اجازه‌ی ویرایش سند را دارند کنترل کنند و به آنها اجازه‌ی دسترسی و ابراز نظر در مورد اسناد را بدهند، در حالی که اسناد Word را فقط می‌توان با مخاطبین خاصی به اشتراک گذاشت. ولی به نظر می‌رسد که Word در این زمینه نیز به Docs رسیده است. در واقع، اگر کاربران Google Docs دکمه اشتراک‌گذاری را در Word انتخاب کنند، گزینه‌های اشتراک‌گذاری را می‌بینند که اکنون بسیار شبیه به آنچه Docs ارائه می‌دهد، از جمله امکان کپی کردن پیوند به سند را می‌بینند.

همچنین، در حالی که Word دارای ویژگی‌هایی مانند ردیابی تغییرات و نظرات برای همکاری است، ویژگی سابقه نسخه سندنگار Google به کاربران اجازه می‌دهد هر گونه تغییر سند را با نسخه‌های قدیمی مقایسه کنند و بدانند چه کسی و چه زمانی آنها را ایجاد کرده است.

مقایسه Microsoft Word Google Docs

 

به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب، Google Docs در هر پلتفرم دسکتاپ با یک مرورگر مدرن در دسترس است. این شامل Windows، MacOS، Linux، Chrome OS و (در برخی موارد) حتی پلتفرم‌های موبایلی است که در حالت سازگاری اجرا می‌شوند. برنامه‌های Google Docs برای Android و iOS در دسترس هستند. اتصال اینترنت روی دسکتاپ لازم است، مگر اینکه قبلاً فایل‌های Google Drive خود را فعال کرده باشید تا به‌صورت آفلاین در Chromebook خود در دسترس باشند. همچنین برای ورود به سیستم و ایجاد اسناد در Google Docs به یک حساب Google نیاز دارید.

Microsoft Word و Google Docs را نیز می‌توان با ابزارهای افزودنی توسعه دهندگان شخص ثالث تقویت کرد. Microsoft Word (به عنوان زیر مجموعه آفیس یا Microsoft 365) برای Windows و MacOS در دسترس است. کلاینت‌های Word رایگان برای اندروید و iOS نیز در دسترس هستند و Microsoft 365 برای مرورگرهای مدرن در وب در دسترس است.

تمام موارد ذخیره شده در Google Doc نه تنها به طور خودکار در فضای ابری آپلود می‌شوند، بلکه هر بار که تغییری ایجاد می‌شود، یک فایل جداگانه ایجاد می‌شود. مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد تا اسناد Word را به صورت آنلاین همگام‌سازی، ویرایش و باز کنند، اما برای این کار باید پشتیبان OneDrive را با فایل‌های Microsoft Office 2019 تنظیم کنید یا اشتراک Microsoft 365 داشته باشید.

Google Docs عموماً برای دسترسی و استفاده برای افراد و استفاده شخصی رایگان است. اما نسخه تجاری مجموعه برنامه‌های بهره‌وری Google (Google Workspace) از 6 دلار برای هر کاربر در ماه در دسترس است، اما خوشبختانه بیشتر کاربران به کنترل‌های سرپرست یا پشتیبانی زنده نیازی ندارند.

یک نسخه استاندارد و مستقل از مایکروسافت آفیس با خرید یکباره 150 دلاری در دسترس است که به شما امکان می‌دهد آن را فقط بر روی یک رایانه نصب کنید. Microsoft 365 Personal که به اشتراک 7 دلاری در ماه یا 70 دلاری در سال نیاز دارد، بازهم فقط برای یک نفر است اما می‌توان آن را در «حداکثر پنج دستگاه به طور همزمان» استفاده کرد. بسته به محل کار یا مدرسه شما، ممکن است یک نسخه رایگان در دسترس شما باشد، اما اکثر کاربران حرفه‌ای باید حداقل چیزی برای Word بپردازند.

Word موجود در مایکروسافت 365 بیشترین فضای ذخیره سازی را فراهم می‌کند، بنابراین اگر با فایل‌های حجیم کار می‌کنید، بهتر است که از این گزینه استفاده کنید. Google Docs به 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی محدود شده است، بنابراین اگر اسناد زیادی ندارید یا اسناد بزرگ زیادی ندارید، راه حل ایده آلی برای شما خواهد بود.

پس از سال‌ها کار با Microsoft Word، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه کامل برای پردازش کلمه در نظر گرفت. امروزه Word به عنوان یک استاندارد در بسیاری از صنایع شغلی و زمینه‌های آموزشی پذیرفته شده است، بنابراین .docx یک فایل استاندارد است که در همه جا استفاده می‌شود. هرچند این امکان وجود دارد که در حین کار از Word استفاده کنید و فایل را برای استفاده در خانه به Google Docs منتقل کنید، اما ممکن است با یک سری از مشکلات سازگاری یا قالب‌بندی مواجه شوید، که کاملا ناخوشایند خواهند بود.

مهم است که از خود بپرسید آیا به یک واژه‌پرداز ساده نیاز دارید یا می‌خواهید فایل‌ها را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر نیاز به همکاری مشترک با دیگران یا کار در فضای ابری برای گزینه‌های پشتیبان بهینه دارید، Google Docs بهترین انتخاب است. با این حال، مطمئناً می‌توانید از استفاده از هر دو برنامه لذت ببرید، زیرا Google Docs یک برنامه رایگان است و کارفرمایان و مراکز آموزشی اغلب Word را به کاربران ارائه می‌دهند. همان طوری که در ابتدا گفته شد، مهم‌ترین عامل برای انتخاب یکی از این دوگزینه، بررسی ویژگی‌های آنها و در نظر گرفتن نوع کاربری خود شما است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما