کارت گرافیک چهار اسلاته RTX 4090 Ti/TITAN انویدیا دیده شد

اقتصاد ۱۰۰ -به تازگی حساب توییتر MEGAsizeGPU اولین تصاویر واقعی را از کارت گرافیک پرچمدار RTX 40 انویدیا منتشر کرده است.

کارت گرافیک چهار اسلاته RTX 4090 Ti/TITAN انویدیا دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،این کارت گرافیک که هنوز مشخص نیست انویدیا آن‌ را RTX 4090 Ti می‌نامد یا TITAN RTX، و براکت پُشتی (IO) آن با هر نوع براکتی که تا به این لحظه دیده‌ایم متفاوت است و چیدمان خروجی‌های تصویر آن منحصربه‌فرد هستند. طراحی این‌چنینی این کارت گرافیک نشان می‌دهد که شرکت انویدیا حداقل برای مقطعی از زمان، برنامه‌ای برای نصب عمودی PCB کارت داشته و یا همچنان هم دارد.

اینطور که MEGAsizeGPU اعلام کرده این کارت گرافیک یا RTX 4090 Ti نام می‌گیرد و یا TITAN RTX، البته هنوز مشخص نیست که در نهایت انویدیا چه نامی برای این کارت انتخاب می‌کند. البته می‌دانیم که PCB این کارت گرافیک از سری PG137 است. پیش‌ از این، مدل PCB این کارت و همچنین مشخصات فنی آن توسط Kopite7kimi تحت عنوان «هیولا» اعلام شده بود، هیولایی که بیشینه مصرف انرژی آن 800 وات است:

علاوه بر آن، تصاویر جدید واضحاً نشان می‌دهند که این کارت قرار است خنک کننده طلایی‌رنگ داشته باشد، رنگی که معمولاً در کارت گرافیک‌های سری TITAN انویدیا استفاده می‌شود. طراحی این کارت گرافیک با همه کارت‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم متفاوت است و سه خروجی HDMI و یک خروجی DP آن، به صورت عمودی چیده شده‌اند و نه افقی؛ به همین خاطر می‌توان حدس زد که PCB این کارت گرافیک عمودی قرار گرفته است و نه افقی.

طبق آخرین اخبار و شایعات، این کارت گرافیک قرار است به نسخه کامل پردازشگر AD102 با تمام 18179 هسته CUDA فعال و 48 گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز بشود. در واقع، این کارت گرافیک ممکن است اولین کارت گرافیک شرکت انویدیا باشد که به حافظه‌های بسیار سریعِ 24 گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6X مجهز می‌شود. بیشینه توان حرارتی این کارت گرافیک نیز 800 وات است که نباید با توان پایه 450 واتی RTX 4090 مقایسه بشود، بلکه باید آن را در کنار بیشینه مصرف RTX 4090 یعنی 600 وات قرار داد.

تا به این لحظه، هیچ اطلاعاتی از قیمت یا زمان عرضه این کارت گرافیک موجود نیست. اما انتشار این عکس‌ها، نشان می‌دهد که بدون شک شرکت انویدیا از مدت‌ها قبل دارد برای عرضه یک کارت گرافیک پرچمدار چهار اسلاته برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما