جنرال موتورز میخواهد شیشه جلوی خودروها را به یک نمایشگر بزرگ تبدیل کند
اقتصاد ۱۰۰ - شرکت جنرال موتورز اخیراً پتنت جالبی را برای شیشه جلوی خودروها ثبت کرده است. این پتنت شیشه جلو را با فناوری واقعیت افزوده و قابلیت ماتشوندگی خودکار نشان میدهد. خودروساز آمریکایی میگوید در صورت ورود این فناوری به مدلهای تولیدی، اطلاعات مهم بهشکلی جذاب و بهینهتر روی شیشه جلو نمایش داده خواهند شد؛ امری که تجربه رانندگی را وارد فاز تازهای خواهد کرد.
به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، براساس اسناد مربوطه، در اختراع نوین جنرال موتورز سنسورها و دوربینهای متعدد، زاویه نگاه راننده را تشخیص میدهند. در گام بعدی، اطلاعات لازم متناسب با این زاویه روی شیشه جلو منعکس میشوند. جنرال موتورز میگوید این تکنولوژی دادههایی از قبیل سرعت، وضعیت سیستم مسیریاب و تماسهای دریافتی را همواره در جلوی چشمان راننده نمایش میدهد. بههمین خاطر در حین رانندگی، راننده از برداشتن نگاه خود از مسیر مقابل بینیاز میشود که آن هم تأثیر مستقیمی بر افزایش ایمنی دارد.
همکاری با سایر سیستمها و ماتشوندگی خودکار
نگاهی دقیقتر به اسناد این پتنت نشان میدهد که شیشه جلوی ابداعی جنرال موتورز میتواند با سیستمهای پیشرفته کمک راننده مثل اخطار خروج از بین خطوط و هشدار پیشگیری از برخورد نیز همکاری کند. از این تکنولوژی میتوان برای سرگرمی سرنشینان و کارهایی مثل پخش فیلم یا انجام بازی روی شیشه جلو هم استفاده کرد.
همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم، شیشه جلوی ابداعی جنرال موتورز به قابلیت ماتشوندگی خودکار مجهز است. این ویژگی بهوسیله سنسورهای حساس به نور، میزان روشنایی اطلاعات موجود روی شیشه را تنظیم میکند تا تمرکز و دید راننده همیشه در بهترین حالت باشد.
پتنت جنرال موتورز همسو با تلاشهای سایر خودروسازان است. شاید بدانید چند خودروساز مطرح دیگر بهدنبال بهرهبرداری حداکثری از پتانسیلهای تکنولوژی واقعیت افزوده در محصولات خود هستند. از جمله این شرکتها میتوان به مرسدس بنز و پورشه اشاره کرد.
ثبت این اختراع جدید گویای آن است که جنرال موتورز میخواهد به نوآوری و استفاده از آخرین تکنولوژیها در محصولات خود ادامه دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این اختراع جالب به مدلهای تولیدی راه خواهد یافت یا خیر.
انتهای پیام
ارسال نظر