شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل انحصارگرایی در تبلیغات

اقتصاد ۱۰۰ -گوگل با شکایت وزارت دادگستری آمریکا و هشت ایالت به دلیل انحصار ادعایی خود در بازار تبلیغات دیجیتال مواجه است. طبق دادخواستی که در روز سه‌شنبه ارائه شد.

شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل انحصارگرایی در تبلیغات

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،در ادامه ادعا شده که خریدهای مختلف گوگل به آن اجازه می‌دهد رقبا را «خنثی یا حذف کند» و ادامه می‌دهد که شرکت‌های دیگر را «مجبور» به استفاده از ابزارهای خود کرده است. به گفته وکلای دولت، وقتی حرکت‌های ادعایی ضدرقابتی را جمع می‌بندید، «این اقدامات مرتبط و وابسته به هم تأثیری انباشته و هم افزایی داشته است که به رقابت و روند رقابتی آسیب وارد کرده است». علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که گوگل «به‌طور میانگین بیش از 30 درصد دلارهای تبلیغاتی را که از طریق محصولات فناوری تبلیغات دیجیتال آن جریان می‌یابد، به جیب می‌زند».

گوگل د به این شکایت پاسخ داد و دلیل آورده که درخواست وزارت دادگستری برای «بازگشایی» دو خرید قبلی از بیش از یک دهه قبل، تلاشی برای «بازنویسی تاریخ به هزینه ناشران، تبلیغ‌کنندگان و کاربران اینترنت» است. همچنین در ادامه می‌گوید که وزارت دادگستری نحوه عملکرد محصولات تبلیغاتی خود را «مشخص می‌کند» و خاطرنشان کرده که گوگل مشتریان را مجبور به استفاده از محصولاتش نمی‌کند و مردم «استفاده از آن‌ها را انتخاب می‌کنند زیرا مؤثر هستند». این شرکت به سایر شرکت‌هایی که در صنعت تبلیغات نیز حرکت می‌کنند، از جمله مایکروسافت، آمازون، اپل و تیک‌تاک اشاره می‌کند.

دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی گوگل، می‌نویسد:

«دعوای قضایی امروز از DOJ {وزارت دادگستری} تلاش می‌کند تا برندگان و بازندگان را در بخش فناوری تبلیغاتی بسیار رقابتی انتخاب کند. این {اتفاق} تا حد زیادی تکراری، از یک دادخواست بی‌اساس توسط دادستان کل تگزاس است، که بسیاری از آن اخیراً توسط یک دادگاه فدرال رد شده است. DOJ استدلال ناقصی را دوچندان می‌کند که نوآوری را کند می‌کند، هزینه‌های تبلیغات را افزایش می‌دهد و رشد هزاران کسب و کار کوچک و ناشر را دشوارتر می‌کند.

گوگل می‌دانست که این اتفاق رخ خواهد داد. سال گذشته، این شرکت با پیشنهاد جدا کردن کسب و کار مزایده آگهی خود، که به فروش و قرار دادن آگهی در وب‌سایت‌های مشتریان، از بازوی تبلیغات دیجیتال Google می‌پردازد، سعی کرد از شکایت احتمالی وزارت دادگستری اجتناب کند. اما به جای اینکه آن را به طور کلی به یک شرکت جداگانه تبدیل کند، در یک حرکت این بخش را زیر چتر شرکت مادر گوگل، آلفابت قرار داده است.

بدیهی است که این اتفاق و امتیازات دیگری که طبق گزارش‌ها گوگل ارائه کرده است، برای متقاعد کردن وزارت دادگستری مبنی بر عدم مشارکت در اقدامات ضدرقابتی کافی نباشند. در این شکایت، دعوای طرح شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه می‌خواهد که گوگل را مجبور به واگذاری مشاغل تبلیغاتی خود کند. هشت ایالت از جمله نیویورک، کالیفرنیا، کانکتیکات و ویرجینیا نیز این شکایت را امضا کردند.

مریک بی. گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای می‌گوید:

«شکایت امروز ادعا می‌کند که گوگل از رفتارهای ضدرقابتی، انحصاری، و غیرقانونی برای از بین بردن یا کاهش شدید هرگونه تهدیدی برای تسلط خود بر فناوری‌های تبلیغات دیجیتال استفاده کرده است. بدون توجه به صنعت و بدون توجه به شرکت، وزارت دادگستری به شدت قوانین ضد انحصار ما را برای حمایت از مصرف کنندگان، محافظت از رقابت، و تضمین عدالت اقتصادی و فرصت برای همه اجرا خواهد کرد.

 آن را به انحصار غیرقانونی بازارهای جستجو و تبلیغات متهم کرد. در آن زمان، آژانس از دادگاه درخواست کرد که «تسلط گوگل بر توزیع جستجو را بشکند تا رقابت و نوآوری بتواند پابرجا بماند». از سوی دیگر گوگل نیز در اوایل این ماه، درخواستی برای رد شکایت از آژانس ارائه کرد که در آن ادعا شده بود گوگل از سیستم عامل اندروید خود و درک عمومی بازار جستجو برای محدود کردن بیشتر رقابت در این صنعت استفاده می‌کند.

این شکایت به عنوان بخشی از یک سرکوب گسترده‌تر دولتی در کنترل فناوری بزرگ است. در ماه مه سال گذشته، گروهی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سنا قانون رقابت و شفافیت در تبلیغات دیجیتال را معرفی کردند. این لایحه می‌تواند شرکت‌هایی مانند گوگل و متا را مجبور به واگذاری مشاغل تبلیغاتی خود کند، زیرا شرکت‌هایی را که سالانه بیش از 20 میلیارد دلار تراکنش‌های تبلیغات دیجیتال را پردازش می‌کنند، از مشارکت در بخش‌های مختلف صنعت تبلیغات دیجیتال منع می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا دولت ایالات متحده آمریکا باید به گوگل اجازه بدهد بدون هیچ محدودیتی به گسترش نفوذ خود در صنعت تبلیغات مجازی ادامه دهد یا در هر صورت باید مانع رشد بیش از حد آن شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما