اخراج کامل کارکنان بخش های واقعیت مجازی و هولولنز توسط مایکروسافت

اقتصاد ۱۰۰ - همانطور که قبلا نیز گزارش شده بود مایکروسافت به تازگی خبر تعدیل و اخراج 10,000 کارمند خود را اعلام کرد.

اخراج کامل کارکنان بخش های واقعیت مجازی و هولولنز توسط مایکروسافت

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،یک پرونده جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا در هفته گذشته منتشر شده و در آن اعلام شده بود که مایکروسافت با بازنگری در سیاست‌های شرکتی، قصد دارد نزدیک به ده هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

در این پرونده آمده که در 18 ژانویه 2023، شرکت مایکروسافت مجموعه‌ای از اقدامات را در پاسخ به شرایط کلان اقتصادی و تغییر اولویت‌های مشتریان در این شرکت پیاده کرده است. در ادامه همچنین اعلام شده که این تصمیمات شامل کاهش و اخراج 10,000 کارمند مایکروسافت از این شرکت تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 است.

اخراج‌ها و تعدیل گسترده نیرو در مایکروسافت از همین حالا نیز شروع شده و روز جمعه کمپانی AltspaceVR که توسط مایکروسافت برای کار بر روی واقعیت مجازی در سال 2017 خریداری شده بود قرار است به طور کلی تعطیل شود و Microsoft کل تیم این شرکت را از کار برکنار کرده است. ردموندی‌ها همچنین تیم پشت توسعه Mixed Reality Toolkit (MRTK)، که فریم ورکی اپن سورس برای ارائه واقعیت ترکیبی در موتور بازی سازی Unity بود را نیز به طور کلی برکنار کرده است.

برکناری کارکنان مایکروسافت واقعیت مجازی

در همین راستا همچنین اذعان شده که MRTK قرار بود در ماه آینده نسخه جدیدی را منتشر کند و فعلا با انتشار این خبر، حداقل می‌توان گفت که این سرویس قرار است برای مدت طولانی به استراحت برود. پروژه MRTK واقعیت ترکیبی مایکروسافت استفاده‌های گسترده‌ای داشت و با هدست‌های Meta Quest و SteamVR نیز سازگار بود و همچنین در خود هولولنز مایکروسافت نیز به صورت یکپارچه پیاده‌سازی شده بود.

هدست هولولنز مایکروسافت نیز وضعیت خوبی ندارد و علیرغم قرارداد 22 میلیارد دلاری با ارتش آمریکا، ظاهرا مایکروسافت در عمل اعتقاد راسخی به عملکرد عینک واقعیت افزوده خود ندارد و به نظر می‌رسد که این هدست فعلا به یک محصول غیرقابل استفاده بدل شده است.

مایکروسافت با برکناری گسترده کارکنان بخش واقعیت مجازی و متاورس به صورت کلی، آشکارا نشان داده که حداقل در میان مدت و کوتاه مدت اعتماد چندانی به موفقیت این تکنولوژی‌ها در سطحی وسیع ندارد و در حالی که از این تکنولوژی‌ها توسط عده‌ی کمی برای استفاده‌های محدود صورت می‌گیرد، اما اکثریت مردم و جوامع استفاده از آن را بی فایده و ناپایدار می‌دانند.

در همین راستا کمپانی متا، یا همان فیس بوک سابق که برای دنیای واقعیت مجازی و تبلیغ در این زمینه نام‌اش را نیز تغییر داد در آبان امسال مجبور به اخراج و برکناری نزدیک به 11,000 هزار کارمند خود شد.

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به ظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما