وضعیت اینترنت جهان در ماه گذشته – سقوط 8 پله‌ای اینترنت همراه ایران

اقتصاد ۱۰۰ -وب سایت اسپیدتست که یکی از معتبرترین مراجع بررسی سرعت اینترنت در جهان به حساب می‌آید، طبق روال همیشگی خود در اواسط ماه میلادی جاری، گزارشی از وضعیت اینترنت در ماه گذشته ارائه کرده است.

وضعیت اینترنت جهان در ماه گذشته – سقوط 8 پله‌ای اینترنت همراه ایران

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ، ماه گذشته متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان 36.74 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود 9.66 مگابیت برثانیه با تأخیر 28 میلی‌ثانیه بود. متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه دسامبر 75.18 و آپلود 32.52 مگابیت بر ثانیه بود و تأخیر اینترنت ثابت جهانی 10 میلی‌ثانیه به ثبت رسید.

پرسرعت ترین اینترنت جهان دسامبر 2022

قطر مانند ماه گذشته بالاترین سرعت دانلود را در اینترنت همراه برای شهروندانش ارائه کرده است. متوسط سرعت دانلود در این کشور 169.51 مگابیت برثانیه بوده. پس از قطر، کشورهای امارات متحده عربی، نروژ، کره جنوبی، دانمارک، چین، هلند، کویت، ماکائو و برونئی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

سنگاپور هم با متوسط سرعت دانلود 225.71 مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان در ماه گذشته را در اختیار داشت. پس از آن کشورهای چین، شیلی، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، تایلند، ایالات متحده آمریکا، دانمارک، موناکو و اسپانیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

پرسرعت ترین اینترنت جهان دسامبر 2022

مانند ماه‌های گذشته در دسامبر 2022 هم افغانستان کندترین سرعت اینترنت موبایل در جهان را در اختیار مردمش قرار داده بود. میانگین سرعت دانلود در این کشور 5.18 مگابیت برثانیه به ثبت رسیده است. پیش از افغانستان، کشورهای کوبا، ونزوئلا، غنا، تاجیکستان، هایتی، سوریه، یمن، بولیوی، سومالی و کامرون رتبه‌های بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش اینترنت ثابت، کوبا با متوسط سرعت 1.91 مگابیت برثانیه کندترین اینترنت را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. افغانستان، ترکمنستان، سوریه، یمن، نیجر، سودان، سوازیلند، بروندی، گامبیا و اتیوپی در رتبه‌های بالاتر نسبت به کوبا قرار داشتند.

متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه گذشته 11.66 مگابیت برثانیه (معادل 1.46 مگابایت برثانیه) بوده است. با این سرعت ایران از میان 178 کشور جهان، بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رتبه 144 قرار گرفته است.

سرعت دانلود اینترنت همراه در ماه دسامبر در ایران 39.32 مگابیت برثانیه (معادل 4.915 مگابایت برثانیه) بوده است. کاهش محسوس سرعت اینترنت در کشور باعث شده تا رتبه ایران از 48 در ماه قبل‌تر به 55 تنزل یابد و این نشان از سقوط 8 پله‌ای در رده‌بندی جهانی دارد.

به ما بگویید که وضعیت اینترنت ثابت و همراه برای شما به چه صورت است؟ آیا سرعت دانلود شما از متوسط ثبت‌شده در گزارش اسپیدتست بالاتر است یا پایین‌تر؟

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما