اپل از نسل جدید مک‌بوک پرو به همراه چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد

اقتصاد ۱۰۰- شرکت اپل دقایقی پیش از نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌‌بوک پرو به همراه چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد.

 اپل از نسل جدید مک‌بوک پرو به همراه چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،شرکت اپل در امروز به طور رسمی از نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به همراه چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد. این چیپست‌ها، عملکرد بهینه‌تری نسبت به نسل پیشین داشته و عمر باتری مک‌بوک‌ها را برای کاربران حرفه‌ای بهبود بخشیده‌اند.

M2 پرو و M2 مکس که قدرتمندترین چیپست‌های به کار رفته در مک‌بوک‌ها تا به امروز هستند؛ عملکردی مثال زدنی در تمامی بخش‌ها دارند. به گفته اپل، نسل جدید مک‌بوک پرو در رندرگیری حدود ۶ برابر سریع‌تر از مک‌بوک‌های با پردازنده اینتل عمل می‌کنند. ضمنا با توجه به بهینگی این چیپست‌ها، عمر باتری در این نسل از مک‌بوک پرو به حدود ۲۲ ساعت رسیده است. به گفته این شرکت، تعداد ترانزیستور‌های به کار رفته در M2 پرو دو برابر نسخه معمولی M2 بوده و در مقایسه با M1 پرو نیز افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

مک‌بوک پرو ۲۰۲۳، از وای فای 6E پشتیبانی کرده و با پورت HDMI پیشرفته خود، امکان اتصال به نمایشگر‌های 8K ۶۰ هرتزی و یا 4K ۲۴۰ هرتزی را نیز دارد. این لپ‌تاپ در نسخه با چیپست M2 پرو، دارای یک پردازنده ۱۰ تا ۱۲ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته‌ای و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم است. در سوی دیگر، نسخه با چیپست قدرتمند M2 مکس دارای پردازنده گرافیکی ۳۸ هسته‌ای بوده و حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه رم را به همراه دارد!


 

به گفته اپل، عملکرد M2 مکس در بخش گرافیکی حدودا ۳۰ درصد بهتر از M1 مکس شده و توانایی آن با سایر رقبا قابل مقایسه نیست. کوپرتینویی‌ها همچنین ادعا می‌کنند که عملکرد نسل جدید مک‌بوک‌ها در نرم افزاری چون ادوبی فوتوشاپ، ۴۰ درصد سریع‌تر از M1 پرو و حدود ۸۰ درصد سریع‌تر از مک‌بوک‌های با پردازنده اینتل Core i9 شده است.

مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید به همراه نمایشگر لیکویید رتینا XDR که در نسل گذشته شاهد آن بودیم؛ روانه بازار شده و از دیگر امکانات آنها، می‌توان به سیستم اسپیکر شش گانه، میکروفون‌هایی با کیفیت استودیویی و وب‌کم فیس‌تایم با رزولوشن 1080p‌ اشاره کرد. نسل جدید مک‌بوک پرو، دارای سه پورت تاندربولت ۴ و درگاه مخصوص کارت‌های حافظه SDXC بوده و از شارژ مگ‌سیف ۳ پشتیبانی می‌کنند. جک ۳.۵ میلی متری هدفون و پورت HDMI، دیگر ورودی‌های دیده شده روی این نسل هستند.

این نسل از مک‌بوک‌ها، قرار است تا جانشین مدل‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۱ شوند که برای نخستین بار، چیپست‌های اختصاصی اپل را به همراه داشتند. نسل پیشین مک‌بوک‌ها، شامل مدل‌هایی با چیپست M1 پرو و M1 مکس می‌شد که در قدرتمندترین حالت خود، دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای، پردازشگر عصبی ۱۶ هسته‌ای و پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه SSD بودند.


 

پیش فروش مک‌بوک پرو‌های جدید، از امروز آغاز شده و تاریخ عرضه رسمی آنها نیز معادل با ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) است. قیمت پایه نسخه ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو با چیپست M2 پرو، معادل با ۱٫۹۹۹ دلار بوده و مدل ۱۶ اینچی نیز حداقل قیمت ۲٫۴۹۹ دلار را دارد. در سوی دیگر، نسخه ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو با چیپست M2 مکس، قیمت پایه ۳٫۰۹۹ دلار را داشته و برای تهیه نسخه ۱۶ اینچی آن نیز باید حداقل ۳٫۴۹۹ دلار هزینه کنید.


 

درباره نسل جدید مک‌بوک پرو چه می‌اندیشید؟ آیا در این نسل، انتظار تغییرات جدی‌تری را داشتید یا به نظرتان همین آپگرید سخت افزاری نیز کافی است؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما