مجوز ثبت و رجیستری 2500 تلفن همراه صادر شد

اقتصاد ۱۰۰ - معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور اعلام نمود که مجوز ثبت و رجیستری 2500 تلفن همراه را صادر کرده است.

مجوز ثبت و رجیستری 2500 تلفن همراه صادر شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،عباسعلی ترکی، دادستان کل کشور در راستای این موضوع خاص بیان کرد:

یکی از برنامه‌های مهم برای مبارزه با امر قاچاق تلفن همراه، الزام به ثبت و رجیستری موبایل و سایر تجهیزات با قابلیت نصب سیم کارت در رویه مسافری از سال 1399 بوده است.

او در ادامه افزود:

خوشبختانه با انجام این کار شاهد کاهش ورود تلفن همراه قاچاق به کشور بوده‌ایم. البته این اقدام برای افرادی که قصد وارد کردن قانونی تلفن را به صورت مسافری، پستی و غیره داشته‌اند، مشکلاتی به وجود آورده است. در خصوص برخی از موانع و مسائلی که باعث می‌شد افراد نتوانند بر اساس ضوابط معین نسبت به ثبت‌نام تلفن همراه در سامانه ذی‌ربط اقدام کنند، می‌توان به قطعی در سامانه گذرنامه، تنوع واردات گوشی‌ها که معمولا مشخصات آن‌ها در سامانه ارزش ثبت نشده است، ثبت اطلاعات ناقص از سوی کاربر و عدم آشنایی با مقررات نیز اشاره کرد.

معاون حقوق عامه در ادامه سخنان خود اعلام کرد که پس از دریافت گزارشات مردمی و گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درخواست تسهیل امکان ثبت گوشی‌های همراه دارای ثبت ناقص را در دستور کار قرار گرفت. او اذعان می‌کند که برای احقاق حقوق عامه و حفظ رضایت‌مندی مسافران، با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نمایندگان گمرک و فراجا، مجوز ثبت و رجیستری 2500 دستگاه حداکثر تا 15 اسفندماه سال جاری را صادر کرده‌اند. سپس با تشخیص موجه‌بودن تقاضا (از جمله مشخصات تلفن همراه و مدارک مسافری مورد تایید در سامانه اداره گذرنامه)، با گذراندن فرایند قانونی و اخذ حقوق گمرکی، اطلاعات مورد نیاز در سامانه مربوطه ثبت و نتیجه آن به دادستان کل کشور گزارش شود.

مجوز ثبت و ریجستری تلفن همراه

عباسعلی ترکی همچنین از دستگاه‌های مسئول خواست که برای حفظ حقوق عامه شهروندان و جلوگیری از بروز زمینه‌های نارضایتی، ضمن بهبود سامانه‌های شفافیت و اصلاح قوانین و فرایندهای ناقص، تدابیر پیشگیرانه مورد نیاز را اتخاذ کنند.

از زمانی که طرح رجیستری در ایران به کار برده شد، بعضی از افراد که از طریق سفر، تلفن همراه به کشور وارد می‌کردند، با مشکلاتی مواجه شدند. بر اساس ضوابط این طرح، در صورتی که افراد فرایند رجیستری تا یک ماه انجام ندهند، دیگر قادر نیستند از آن دستگاه استفاده کنند. خبر فراهم‌شدن امکان آسان رجیستر گوشی‌های همراه که به صورت ناقص ثبت شده‌اند، می‌تواند مشکلات برخی از افراد را حل کند.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما