جزییات آپدیت iOS 16.3

با اینکه در حدود یک ماه تا عرضه iOS 16.3 فاصله داریم، اما در این مطلب قرار است تا به ویژگی‌هایی که تاکنون به این نسخه اضافه شده بپردازیم.

جزییات آپدیت iOS 16.3

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،شایان ذکر است که در طی این فاصله تا عرضه عمومی، ممکن است ویژگی‌های جدید دیگری هم به iOS 16.3 اضافه شود، که در این صورت آنها را هم برای شما خوانندگان گرامی شرح خواهیم داد.

اپل نسخه بتا دوم iOS 16.3 را در اوایل این هفته منتشر کرد و تاکنون تنها یک ویژگی جدید و دو تغییر کوچک دیگر در این بروزرسانی مشاهده شده است. البته به مانند اکثر اوقات این احتمال وجود دارد که iOS 16.3 همچنین شامل رفع اشکالات مختلف و بروزرسانی‌های امنیتی نیز باشد.

انتظار می‌رود iOS 16.3 تا یک ماه آینده به صورت عمومی منتشر شود و البته این امکان وجود دارد که در نسخه‌های بتا بعدی ویژگی‌های بیشتری به این نسخه اضافه شود. اما در اینجا قصد داریم که به جزییات ویژگی‌هایی که تاکنون در iOS 16.3 کشف شده است، بپردازیم:

اولین نسخه بتا iOS 16.3 ویژگی جدید کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی را فعال کرد و گفت که در اوایل سال ۲۰۲۳ این قابلیت در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که از کلیدهای امنیتی سخت افزاری برای محافظت بیشتر از حساب خود استفاده کنند. برای کاربرانی که این ویژگی را فعال می‌کنند، کلیدهای امنیتی با نیاز به کلید امنیتی سخت افزاری به عنوان یکی از دو عامل به جای کد تایید از یک دستگاه دیگر اپلی، احراز هویت دو مرحله‌ای اپل را تقویت خواهد کرد.

قابل توجه است که اپل قصد ندارد کلیدهای امنیتی سخت افزاری خود را عرضه کند، بلکه این ویژگی به کلیدهای امنیتی شخص ثالث موجود در برندهایی مانند Yubico و به طور مشخص YubiKey 5Ci که دارای هر دو کانکتور لایتنینگ و USB-C برای استفاده در آیفون، آیپد و مک است، متکی خواهد بود.

همانطور که مکس وینباخ هم در توییتر پیش‌تر اشاره کرده بود، اولین نسخه بتا iOS 16.3 یک دستور جدید انتقال موسیقی از آیفون را بدون استفاده از دست پشتیبانی می‌کند. اما لازم به ذکر است که ویژگی اجرای یک درخواست با استفاده از نزدیک کردن آیفون به هوم پاد، پیش‌تر هم در هوم پاد وجود داشته و تنها چیزی که در این ویژگی جدید است، نوع دستوری است که حالا این دستگاه اجرا خواهد کرد.


 

در بتا دوم iOS 16.3، اپل عبارت برخی از گزینه‌های SOS اظطراری را در تنظیمات آیفون تغییر داده است تا برای عموم واضح‌تر باشد.


 

«تماس با نگه داشتن» اکنون به «تماس با نگه داشن و رها کردن»، «تماس با ۵ فشار» حالا به «تماس با ۵ فشار دکمه» و «صدای شمارش معکوس» اکنون به «تماس بی سر و صدا» تبدیل شده است. توضیحات برای هر یک از این موارد هم در نسخه جدید به روز شده است. همچنین تماس بی سر و صدا (Call Quietly) دیگر به طور پیش فرض خاموش خواهد بود که به معنی روشن بودن صدای شمارش معکوس است.

منبع : جی اس ام


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما