انویدیا در حال کار بر روی درایورهایی بهینه شده توسط هوش مصنوعی است

هوش مصنوعی همین حالا در سطحی متوسط و رده پایین در تکنولوژی‌های کامپیوتری پیاده سازی شده و در درایور GPU های انویدیا نیز وجود دارد.

انویدیا در حال کار بر روی درایورهایی بهینه شده توسط هوش مصنوعی است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ ،مقیاس استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها و اهداف و پیچیدگی آن‌ها هنوز به شکل وسیع توسعه نیافته، با این حال طبق شایعات جدید به نظر می‌رسد که انویدیا در نظر دارد در درایورهای خود از هوش مصنوعی به شکلی فعالانه‌تر استفاده کند.

در همین رابطه در اخبار جدید ادعا شده که انویدیا در حال بهینه‌سازی بیشتر هوش مصنوعی با تمرکز بر دستورالعمل‌ها، توان عملیاتی، استفاده از سخت افزار و تنظیمات درایور گرافیکی است. با این وجود مشخص نیست که در صورت به وقوع پیوستن این نوع بهینه‌سازی‌ها، کارکرد آن در سمت کاربر چگونه خواهد بود.

GeForce Experience انویدیا همین حالا هم به کاربران این امکان را می‌دهد که برای هر بازی از تنظیمات بیهنه‌شده استفاده کنند و این یک فرآیند خودکار است که انویدیا بر اساس نتایج عملکردی در سیستم‌های مختلف و شناخته شده توسعه داده است.

ویژگی کاملا مشابه‌ای نیز در نرم‌افزارهای AMD در حال توسعه است که اخیرا تیم قرمز آن را با اسم فناوری HYPER-RX معرفی کرده که شامل Radeon Super Resolution، ویژگی‌های سیستمی ارتقای کارکرد درایور و همچنین بهبود تاخیر می‌شود.

این خبر غیررسمی فعلا هیچ جزئیاتی در خصوص نیازمندی‌های سخت افزاری برای پشتیبانی از این بهینه‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه نمی‌دهد و با توجه به پشتیبانی سری GPU های جدید انویدیا از قابلیت‌های جدید مانند DLSS، این احتمال وجود دارد که عرضه این ویژگی فقط بر روی کارت‌های سری RTX 40 در دسترس قرار گیرد.

اگر انویدیا در آینده تصمیم به اعمال این نوع بهینه‌سازی‌ها بگیرد می‌توان انتظار افزایش عملکرد 10 درصدی به صورت متوسط را داشت و این مقدار نیز برای تاثیرگذاری بر تجربه نهایی کاربر مناسب عنوان شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما