تولد ۲۰ سالگی سافاری مبارک!

از جدل با اینترنت اکسپلورر، سافاری ۲۰ ساله حالا به کروم رسیده و همچنان اصالت خودش را حفظ کرده است.

تولد ۲۰ سالگی سافاری مبارک!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،استیو جابز در سال ۲۰۰۳ در چنین روزی، مرورگر اختصاصی اپل با نام سافاری را در رویداد Macworld Expo در سان فرانسیسکو معرفی کرد. در آن زمان، اپل عنوان سریع ترین مرورگر توسعه یافته برای پلتفرم مک را انتخاب کرده بود.

استیو جابز در آن رویداد اعلام کرد که سرعت لود شدن صفحات وب در مرورگر سافاری ۳ برابر بیشتر از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت است. بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳، اینترنت اکسپلورر مرورگر پیش فرض دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک بود.

مدیر عامل اپل در ماه ژانویه سال ۲۰۰۳ در مصاحبه‌ای چنین گفت:

سافاری سریع ترین مرورگر برای پلتفرم مک است و ما پیش بینی می‌کنیم که در مدتی کوتاه، بسیاری از کاربران متوجه خواهند شد که با بهترین Browser طراحی شده روبرو هستند. ما با معرفی سافاری، مجددا خلاقیت و نوآوری را به این حوزه برگرداندیم.

در ماه ژانویه ۲۰۰۳ اولین نسخه آزمایشی سافاری برای OS X Jaguar با قابلیت‌های کلیدی از جمله موتور رندر WebKitبرای سرعت بیشتر لود شدن صفحات، همگام سازی کامل با Google Search و دسترسی سریع و مستقیم از طریق تولبار، مدیریت بهتر بوکمارک‌ها، بلاک کردن پاپ آپ‌ها در صورت تمایل و پروسه ساده‌تر دانلود فایل‌ها در دسترس کاربران قرار گرفت. 

نسخه موبایل این مرورگر در سال ۲۰۰۷ برای آیفون و در سال ۲۰۱۰ برای آیپد عرضه شد. به این ترتیب موتور رندر WebKit پا به تمامی محصولات این شرکت آمریکایی گذاشت.

مرورگر سافاری همواره زیر سایه گوگل کروم که از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرد، بوده است. به گفته اپل مرورگر سافاری را می‌توان سریع ترین مرورگر برای کامپیوترها به حساب آورد که روی پلتفرم مک، قادر است اغلب صفحات را حدودا ۵۰ درصد سریع‌تر از گوگل کروم باز کند.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما