موج کرونای جدید اومیکرون BQ

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا CDC اعلام کرد کرونای جدید از نوع اومیکرون BQ به شدت شیوع یافته و 10 درصد از کل عفونت‌ها در این کشور را شامل می‌شود.

موج کرونای جدید اومیکرون BQ

به گزارش گروه دانش وفناوری اقتصاد 100 به نقل از نیواطلس، این مرکز پیش بینی کرد گونه‌های جدید به سرعت در حال گسترش بوده و موج جدیدی از عفونت این کشور را در بر خواهد گرفت.

دو کرونای جدید به نام‌های فنی BQ.1 و BQ.1 از نوادگان خاص نوع BA.5 هستند.

این دو نوع جدید از اواخر اوت شناسایی شده و اوایل سپتامبر برچسب BQ را دریافت کردند.

دو نوع BQ موج جدیدی از عفونت را در آلمان و فرانسه ایجاد کرده و ظاهرا چندین نسل از اومیکرون شناسایی شده که جهش مشابه و همگرا پیدا کرده‌اند.

به این پدیده تکامل همگرا می‌گویند به این معنی که انواع مختلف ممکن است غالب شده و در کشورهای مختلف به حرکت درآیند و نوع واحدی کشور را تسخیر نخواهد کرد.

کورنلیوس رومر، متخصص تکامل ویروسی، پیشنهاد می‌کند گروه بندی زیر متغیرهای فعلی با جهش‌های کلیدی مشترک مفیدتر است. از این منظر، رومر BQ.1 را یک نوع سطح 5 طبقه بندی می‌کند (حاوی پنج جهش کلیدی از لیستی از حدود 20 تغییر ژنتیکی که تصور می‌شود خواص فرار ایمنی قابل توجهی ایجاد می‌کند).

طبق گفته رومر، انواع سطح 6 شامل BQ.1.1، BN.1، BM.1.1.1 و XBB هستند. جالب اینجاست که XBB در حال حاضر در مدل‌سازی نوع CDC فهرست نشده است، که نشان می‌دهد اصلاً در ایالات متحده رایج نیست. با این حال، XBB در حال حاضر موج جدیدی از عفونت ها را در سنگاپور هدایت می‌کند.

تام پیکوک، ویروس شناس از امپریال کالج لندن، اخیراً گفت که سرعت جهش هایی که در حال حاضر انباشته می شوند، مشابه آن چیزی است که از چند سال تکامل آنفلوآنزا انتظار می رود، اما در اینجا "حدود سه ماه فشرده شده است."

اکثر متخصصان مطمئن هستند که در ماه‌های آینده شاهد موج جدیدی از عفونت‌های ناشی از این انواع جدید خواهیم بود. اما آنچه مشخص نیست این است که آیا این عفونت ها به سطوح مشکل ساز بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان تبدیل می شوند یا خیر.

مننو ون هلم، ایمونولوژیست، می گوید که ویروس لزوماً همیشه در جهتی تکامل نمی یابد که منجر به بیماری خفیف تر شود. مطمئناً همه چیز در آینده می‌تواند دوباره چالش‌برانگیزتر شود، اما چیزی که او به آن اطمینان دارد این است که ما به طور کامل به آن وضعیت ساده‌ای که از نظر ایمنی‌شناختی در اوایل سال ۲۰۲۰ بودیم، باز نخواهیم گشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما