پادکست‌ های ویدیویی یوتیوب ماهانه 1 میلیارد بیننده دارند

اقتصاد ۱۰۰ - تعداد بینندگان پادکست‌ های ویدیویی یوتیوب به 1 میلیارد نفر رسید. اوایل امسال، یوتیوب به محبوب‌ترین پلتفرم برای گوش دادن به پادکست در ایالات متحده تبدیل شد و حالا اعلام کرده که ماهانه یک میلیارد کاربر فعال محتوای پادکست را در این پلتفرم تماشا می‌کنند.

پادکست‌ های ویدیویی یوتیوب ماهانه 1 میلیارد بیننده دارند

به گزارش گروه دانش و فناوری، یوتیوب در ژانویه ۲۰۲۵ به این نقطه عطف رسید و پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که کاربران سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون ساعت پادکست را از طریق تلویزیون‌های هوشمند تماشا کرده‌اند. دلیل اصلی این محبوبیت، افزایش تمایل کاربران به پادکست‌های ویدیویی در مقایسه با پادکست‌های صرفا  صوتی عنوان شده است.

گوگل اشاره می‌کند که یوتیوب معمولا اولین جایی است که کاربران برای پیدا کردن پادکست‌های جدید به سراغ آن می‌روند. همچنین، سیستم جست‌وجو و پیشنهادهای هوشمند این پلتفرم به کشف و دسترسی کاربران به پادکست‌های مورد علاقه‌شان کمک می‌کند.

رشد چشمگیر پادکست‌ های ویدیویی یوتیوب

از سمت تولیدکنندگان محتوا، یوتیوب اعلام کرده که تعداد بیشتری از پادکست‌سازان را به برنامه شراکت یوتیوب (YouTube Partner Program) اضافه کرده و آن‌ها را در سیستم درآمدزایی خود قرار داده است.

به طور کلی، یوتیوب تجربه کاربری پادکست را به گونه‌ای طراحی کرده که کاربران بتوانند پادکست‌های مورد علاقه خود را راحت‌تر پیدا کنند، پادکست‌های جدید را کشف کنند و در هر جا که بخواهند، به تماشا یا شنیدن آن‌ها بپردازند. این تجربه هم در اپلیکیشن اصلی یوتیوب و هم در یوتیوب موزیک (YouTube Music) ارائه می‌شود.

سال گذشته، یوتیوب استودیو قابلیت آپلود از طریق RSS را اضافه کرد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی خود را به ویدیوهای ساده تبدیل کنند. در همین حال، گوگل پادکست را تعطیل کرد تا تمرکز بیشتری روی یوتیوب موزیک داشته باشد.

یوتیوب موزیک نیز در نیمه اول سال پیشرفت‌های مهمی داشت، اما نیمه دوم سال به‌روزرسانی خاصی برای آن ارائه نشد. همچنین، اپلیکیشن اصلی یوتیوب بخش «پادکست‌های شما» را به تب «شما/کتابخانه» اضافه کرد.

یوتیوب اعلام کرده که در آینده، قابلیت‌های بیشتری را برای تبدیل شدن به خانه‌ای ایده‌آل برای تمامی پادکست‌های محبوب کاربران ارائه خواهد کرد. این موفقیت نشان می‌دهد که یوتیوب به یک پلتفرم اساسی برای پادکست‌ها، هم از نظر تولیدکنندگان و هم مخاطبان، تبدیل شده و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در بهبود تجربه پادکست نتیجه داده است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
وبگردی
    ارسال نظر