بازار موبایل آمریکای لاتین در دست کدام برند است؟

اقتصاد ۱۰۰- سامسونگ با عرضه ۴۲.۹ میلیون گوشی و کسب ۳۱ درصد از  بازار موبایل آمریکای لاتین، برند شماره یک این قاره شد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق گزارش موسسه تحقیقاتی کانالیس، این برند کره‌ای در سال ۲۰۲۴ رشد سالانه‌ای معادل ۱۲ درصد را در این قاره به نام خود کرد.

پس از آن موتورولا با ۲۲.۸ میلیون گوشی و کسب ۱۷ درصد از سهم بازار با افت ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ در جایگاه دوم قرار گرفت.

 شیائومی با فروش ۲۲.۷ میلیون دستگاه و همچنین ۱۷ درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت.  فروش شیائومی نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشت.

رتبه چهارم از آن برند چینی Transsion شد، برندی که گوشی‌های تکنو، آی تل، اینفینیکس و ... را عرضه می‌کند.

این برند با ۴۰ درصد رشد در سال گذشته بیش از  ۱۲.۸ میلیون گوشی فروخت و ۹ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

نکته جالب رشد ۷۹ درصدی فروش برند آنر در آمریکای لاتین بود که باعث شد این شرکت ۸ میلیون گوشی بفروشد و ۶ درصد از سهم بازار موبایل قاره را از آن خود کند.

اگر فقط به فصل چهارم فروش ۲۰۲۴ نگاه بیندازیم متوجه می‌شویم اپل با ۲.۸ میلیون گوشی توانست ۸ درصد سهم کسب کند و پنجم شود اما در کل سال در رتبه بندی دیده نمی‌شود.

 

انتهای پیام

منبع : اقتصاد ۱۰۰
وبگردی
    ارسال نظر