فرانسه علیه اپل

کمتر از یک ماه پیش بود که دادگاهی در فرانسه اپل را به دلیل قوانین اپ استور ۱ میلیون یورو جریمه کرد، حال امروز دادگاهی دیگر جریمه ۸ میلیون یورویی برای این شرکت تعیین کرده، اما به دلیلی دیگر.

فرانسه علیه اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،رگولاتورهای فرانسه امروز اپل را به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده‌های فرانسه با تبلیغات هدفمند اپ استور ۸ میلیون یورو جریمه کردند. کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه (CNIL) می‌گوید که اپل قبل از استفاده از شناسه‌ها برای ارایه تبلیغات هدفمند در آپدیت iOS 14.6، رضایت کاربران فرانسوی آیفون را دریافت نکرده است.

اپل به طور پیش فرض در حال جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن داده‌ها برای تبلیغات بوده و CNIL می‌گوید که کاربران باید «تعداد زیادی از اقدامات» را برای خاموش کردن تبلیغات در بخش حریم خصوصی برنامه تنظیمات انجام دهند؛ در نتیجه CNIL حکم داده که اپل ماده ۸۲ قانون حفاظت از داده‌ها را نقض کرده که منجر به جریمه ۸ میلیون یورویی این شرکت شده است.

سرویس‌های CNIL دریافته‌اند که در نسخه قدیمی 14.6 سیستم عامل آیفون، زمانی که کاربر به اپ استور می‌رفته، شناسه‌های چند منظوره از جمله اهداف سفارشیسازی تبلیغاتی نمایش داده شده در اپ استور، به صورت پیش فرض بر روی ترمینال به طور خودکار بدون کسب رضایت در اپ استور خوانده می‌شده است.

اپل در بیانیه‌ای به پاتریک مک‌گی از مجله فورچن گفته که از این تصمیم ناامید شده است و قصد دارد درخواست تجدید نظر کند و اشاره کرده که تنها از داده‌های خود برای تبلیغات شخصی‌سازی شده استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه CNIL پیش‌تر تشخیص داده بود که نحوه ارایه تبلیغات جستجو در اپ استور به حریم خصوصی کاربر اولویت دارد، از این تصمیم ناامید شده‌ایم و درخواست تجدید نظر خواهیم کرد.

تبلیغات جستجوی اپل فراتر از هر پلتفرم تبلیغات دیگری است که ما از آن آگاه هستیم و به کاربران امکان انتخاب روشنی در مورد اینکه آیا تبلیغات شخصی را می‌خواهند یا نه، می‌دهد. علاوه بر این، تبلیغات جستجوی اپل هرگز کاربران را در برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث ردیابی نمی‌کند و فقط از داده‌های شخص اول برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده می‌کند. ما معتقدیم حریم خصوصی یک حق اساسی بشر است و کاربر باید همیشه تصمیم بگیرد که آیا داده‌های خود را با کسی به اشتراک بگذارد یا خیر.

جریمه امروز به تحقیقاتی در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که CNIL پس از شکایت انجمن «France Digitale» شروع کرد. این انجمن که یک گروه لابی‌گری است که نمایندگی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به عهده دارد، گفته که بروزرسانی iOS 14 با حفاظت‌های اروپایی برای داده‌های شخصی مطابقت ندارد. اپل از آن زمان تاکنون نحوه عملکرد تبلیغات هدفمند و رویه‌های انتخاب و انصراف را تغییر داده است.

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما