کنترلر جدید پلی استیشن 5 با نام رمز «لئوناردو» در حال توسعه است

شرکت معظم سونی در یک پستی که در وبلاگ رسمی خود به اشتراک گذاشت، نوید کنترلر جدید پلی استیشن 5 (مخصوص طرفداران بازی‌های ویدیویی مانند AbleGamers و SpecialEffect) را داده است.

کنترلر جدید پلی استیشن 5 با نام رمز «لئوناردو» در حال توسعه است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،این کنترلر که “بسیار قابل تنظیم” است و “همراه با بسیاری از لوازم جانبی برای دسترسی نرم افزارهای ثالث کار می‌کند” توجه بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای بازی را جلب کرده است.

ظاهرا شرکت سونی نام کیتی که قرار است این کنترلر به‌همراه محتویاتش در آن قرار بگیرد را لئوناردو گذاشته است که دارای دکمه‌های صورت و ماشه پلی‌استیشن 5 است که می‌توان آن‌ها را در اطراف یک گیم‌پد دایره‌ای پهن و همچنین جوی استیکی که می‌توان موقعیت آن‌ را نسبت‌به گیم‌پد تغییر مکان داد، تعویض کرد، خواهد بود. همچنین این کیت همراه با لوازم جانبی در اشکال و اندازه‌های مختلف برای «بازیکنان برای یافتن پیکربندی مناسب برای قدرت، دامنه حرکت و نیازهای فیزیکی خاص خود» ارائه می‌شود و دارای چهار جک 3.5 میلی‌متری aux برای وصل کردن دسترسی شخص ثالث است. این لوازم جانبی، بسیار مشابه کنترلر تطبیقی مایکروسافت است.

کنترلر جدید پلی استیشن 5 با نام رمز «لئوناردو» در حال توسعه است

لئوناردو می‌تواند به‌عنوان یک کنترل‌کننده مستقل (به‌عنوان جفت) یا در هماهنگی با کنترلر بی‌سیم DualSense PS5 مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع آن را برای طیف وسیعی از نیازهای دسترسی سازگار می‌کند. قابلیت‌های شخصی‌سازی فیزیکی لئوناردو با گزینه‌های نرم افزاری آن مطابقت دارد. لئوناردو به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا عملکردها را به دکمه‌های مختلف نگاشت کنند و سه پیکربندی مختلف را به‌عنوان پروفایل ذخیره کنند تا استفاده آسان شود.

کنترلر جدید پلی استیشن 5 با نام رمز «لئوناردو» در حال توسعه است

در حالی که بازی‌های اول شخص سونی در ارائه مجموعه‌ای قوی از گزینه‌های دسترس‌پذیری بسیار خوب عمل کرده‌اند (هم بازی The Last of Us و هم بازی God of War Ragnarök برنده جوایز بازی برای دسترس‌پذیری شده‌اند) از نظر سخت‌افزار در دسترس عقب مانده است. مایکروسافت کنترلر تطبیقی خود را در سال 2018 منتشر کرد و در سال 2021 برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را به مایکروسافت ارسال کنند تا آن‌ها را از نظر دسترسی ارزیابی کرده و توسط گیمرهای دارای معلولیت آزمایش شوند.

پروژه لئوناردو هنوز در حال توسعه است و هنوز خبری در مورد تاریخ انتشار آن نیست.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما دولت پزشکیان باید کدام مورد را در اولویت قر ار دهد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما