کارت گرافیک RTX 4090 با خنک کننده دمنده در چین

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 توان حرارتی پایه 450 واتی دارد و قطعاً کارت گرافیکی نیست که بتوان آن را با خنک کننده دمنده خنک کرد.

کارت گرافیک RTX 4090 با خنک کننده دمنده در چین

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ ،اما از بازار چین هیچ چیزی بعید نیست و این بار شاهد عرضه کارت گرافیک RTX 4090 در این کشور با خنک کننده دمنده هستیم. البته در ماه نوامبر رندرهایی از این کارت گرافیک منتشر شده بودند، اما حال با خودِ آن ملاقات کرده‌ایم.

اینطور که ابتدا گزارش شده بود، این کارت گرافیک توسط شرکت Manli تولید شده بود اما Manli در مکاتبه با Videocardz این مسئله را تکذیب و اعلام کرد که هیچ گاه چنین کارت گرافیکی تولید نکرده است. کارتی که اکنون با آن ملاقات کرده‌ایم همان مشخصاتی را دارد که ماه نوامبر در دیتاشیت منتشر شده دیده بودیم، اما صد درصد شبیه آن نیست.

این کارت گرافیک RTX 4090 یک خنک کننده دمنده و یک درگاه ورودی 16 پین دارد. اما توان حرارتی این کارت همچنان روی 450 وات قفل شده و با آداپتور تبدیل 3x8pin فروخته می‌شود. البته این مسئله طبیعی هم هست، چراکه خنک کننده دمنده به هر حال محدودیت‌هایی دارد و در سوی دیگر، اکثر کارت‌های RTX 4090 که خنک‌ کننده‌های بهتری دارند با آداپتور تبدیل 4x8pin عرضه می‌شوند و مصرف بالای 450 وات دارند.

قیمت این کارت گرافیک در چین 15000 یوآن (حدود 2150 دلار) است که حتی برای یک کارت گرافیک RTX 4090 هم زیاد است. در حال حاضر ارزان‌ترین RTX 4090 بازار چین حدود 13000 یوآن بوده و مدل‌های بالارده آن نظیر Colorful iGame Vulcan به قیمت 15000 یوآن عرضه می‌شوند که درست به اندازه همین کارت گرافیک است، با این فرق که خنک کننده بسیار قدرتمندتری دارند و سازنده آن‌ها هم اتفاقاً مشخص است!

تا چند سال پیش کارت گرافیک‌هایی که خنک کننده دمنده داشتند بیشتر از همه مورد توجه کاربرانی بودند که خنک کننده گردش مایع حلقه باز داشتند. این کارت‌ها ارزان‌ترین کارت‌های بازار بودند و کاربران پس از خریداری، بلافاصله کولر دمنده آن‌ها را جدا و یک واتربلاک به جای آن نصب می‌کردند. همچنین، این کارت‌ها برای استفاده در سیستم‌های چندکارته محاسباتی هم گزینه‌های مناسبی بودند، چراکه تنها دو اسلات اشغال می‌کردند. البته شرکت انویدیا بعدتر به شرکای خود اعلام کرد که دیگر کارت گرافیکی با خنک کننده دمنده عرضه نکنند، تا فروش کارت گرافیک‌های Quadro و شتاب‌دهنده‌های RTX آسیب نبیند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما