خون رنگین‌تر اتحادیه کامپیوتر ایران – دسترسی بدون فیلتر به اینترنت

طبق آخرین پستی که اتحادیه تجهیزات کامپیوتر تهران در کانال تلگرام خود منتشر کرده است، اعضای این اتحادیه می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی و هویتی خود، از دسترسی بدون فیلتر به اینترنت بهره‌مند شوند.

خون رنگین‌تر اتحادیه کامپیوتر ایران – دسترسی بدون فیلتر به اینترنت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزار مگ ،پیش از هر چیز شما را به خواندن متن این بیانیه (که در کانال این اتحادیه منتشر شده است) دعوت می‌کنم:

اعضاء محترم اتحادیه فناوران رایانه تهران

طی نامه‌نگاری و مذاکرات متعدد اتحادیه فناوران رایانه تهران با متولیان حوزه اینترنت کشور، پس از گذشت بیش از دو ماه از به وجود آمدن اختلال در عملکرد پلتفرم‌ها و کاهش سرعت به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها، مراجع ذی‌صلاح، دارندگان پروانه کسب این اتحادیه را به عنوان کارآمدترین و مشروع‌ترین فعالان حوزه فناوری به رسمیت شناخته و امکان رفع فیلتر پلتفرم‌ها را برای ایشان محقق نموده‌اند.
.
لذا برای برطرف‌سازی محدودیت موجود، کافی‌ست پس از دریافت آی پی ثابت (Static IP) از شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود، فرم زیر را تکمیل نموده و با مهر و امضای مدیریت به اتحادیه تحویل دهید.

لازم به ذکر است که به شرط قبول مسئولیت توسط صاحب پروانه هیچ محدودیتی در تعداد آی‌پی‌های اعلام شده توسط ایشان وجود ندارد.
.
به امید رونق هر چه بیشتر کسب و کارها به دور از هر گونه تنش و فشار

تمام این‌ها در حالی است که بیش از 3 ماه از فشارهای وحشتناک به اینترنت کشور می‌گذرد و حال اعضای اتحادیه کامپیوتر گمان می‌کنند که تنها آن‌ها از فیلتر شدید اینترنت آسیب دیده‌اند. چه آدم‌های بسیاری که در طول این چند ماه تمام کسب‌وکار و زندگی خود را از دست داده‌اند و بسیار شرکت‌هایی که فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

ظاهرا دو ماه است که رییس اتحادیه با نهادهای مختلف امنیتی جمهوری اسلامی در این مورد هم‌فکری و رایزنی داشته و به‌تازگی درخواست آن‌ها برای دسترسی به اینترنت بدون فیلتر توسط مسئولین والامقام تایید شده است.

البته که اولین شرط برای دریافت چنین خدماتی، داشتن یک آی پی ثابت برای شکرت درخواست دهنده است و به‌شرط قبول مسئولیت توسط صاحب پروانه، هیچ محدودیتی در تعداد آی‌پی‌ها اعلام‌شده توسط واحدهای صنفی وجود ندارد.

 

 

«محمدرضا فرجی» رئیس این اتحادیه گفت:

«ما به‌تازگی فراخوان را برای واحدهای صنفی منتشر کرده‌ایم و اگر تعداد درخواست‌ها به دویست-سیصد مورد برسد، در هفته آتی برای پیگیری تحقق این موضوع اقدام خواهیم کرد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا چنین درخواستی همان درخواست اینترنت طبقاتی است، اعلام کرد:

«اگر اینترنت به این شکل برای واحدهای صنفی در دسترس نباشد، کار این واحدها به تعطیلی کشیده می‌شود. تمام کار و اقتصاد آن‌ها به دسترسی به اینترنت بدون محدودیت گره خورده است.»

قطعاً از طریق اتاق ایران نیز برای دیگر واحدهای صنفی این تلاش را خواهیم کرد تا به اینترنت بدون محدودیت دسترسی داشته باشند. واحدهایی مثل اتحادیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی و… که حیاتشان وابسته به این اینترنت است، به این موضوع نیاز دارند.

جای تعجب است که اعضای اتحادیه کامپیوتر ایران که گمان می‌رود از افراد تحصیل کرده و متفکر جامعه باشند (از آنجایی که زودتر و بیشتر از سایر اعضای جامعه به دنیای آزاد اینترنت و کسب‌وکار دیجیتال دسترسی داشته‌اند) اینگونه از موضوعی مهم همچون اینترنت طبقاتی خبر می‌دهند آن هم در حالی که خود را به ندانستن زده‌اند. چرا؟

1- در انتهای این پیام آمده است که بارفع فیلتر اینترنت برای آن‌ها، کسب‌وکار آن‌ها نجات می‌یابد و به‌قول معروف از این مخمصه رهایی پیدا می‌کنند. در حالی که قانون اول هر کسب‌وکار، وجود مشتری و توانایی خرید او از بازار است. نکته جالب این ماجرا آنجاست که حتی این سخن از یک مقام رسمی هم منتشر نشد و همان ابتدا خود اتحادیه با افتخار از رهایی فشار فیلتری که روز‌به‌روز کمر مردم را بیشتر خم می‌کند و هزینه‌های بیشتری برروی دست آن‌ها می‌گذارد، حرف می‌زند.

2- به‌جای همراهی با مردم و فشاری که به آن‌ها متحمل شده است، خود را تافته جدا بافته از این فرش می‌دانند و تنها به فکر رهایی و آزادی خود هستند.

یادمان باشد که در زمان آلمان نازی، این رژیم تعدادی از یهودیان را انتخاب و به‌شغل شریف پلیس جهود مکلف می‌کرد. به‌این صورت که این یهودیان به‌شرط مراقبت، نگهداری و سازمان‌دهی مابقی یهودیان، از شرایط یک زندگی عادی و بخورونمیر در آلمان نازی برخوردار باشند. حتی بسیاری از سازماندهی‌ها برای فرستادن انسان‌ها به کوره‌های انسان‌سوزی با همراهی تعدادی از خود آن‌ها انجام می‌شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما