مشاور سابق OpenAI؛ هنوز کسی برای هوش مصنوعی انسان‌گونه آمادگی ندارد

اقتصاد ۱۰۰ - مایلز براندیج، مشاور ارشد سابق OpenAI پس از خروج از این استارتاپ طی پستی اعلام کرده که هیچ‌یک از آزمایشگاه‌های از جمله OpenAI، برای مواجهه با هوش مصنوعی انسان‌گونه یا AGI آماده نیستند.

مشاور سابق OpenAI؛ هنوز کسی برای هوش مصنوعی انسان‌گونه آمادگی ندارد

به گزارش گروه دانش و فناوری، براندیج که در زمینه  ایمنی هوش مصنوعی فعالیت می‌کرده در این پست نوشته که آمادگی برای هوش مصنوعی جامع یا AGI به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل شامل نحوه‌ی اجرای فرهنگی ایمنی و امنیت، تاثیر مقررات بر انگیزه‌های سازمانی و مشکلاتی در زمینه ارائه اطلاعات دقیق در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌شود.

وی در ادامه به یکی از مهم‌ترین دلایل خروجش از این مجموعه  نیز اشاره کرده و گفته که به دلیل محدودیت‌هایی که OpenAI در زمینه تحقیقات و آزمایش‌ها تعیین کرده، تصمیم به خروج  از این شرکت گرفته است.

مشاور سابق OpenAI؛ هنوز کسی برای هوش مصنوعی انسان‌گونه آمادگی ندارد
مشاور سابق OpenAI؛ هنوز کسی برای هوش مصنوعی انسان‌گونه آمادگی ندارد

براندیج اولین فردی نیست که از این شرکت جدا می‌شود؛ پیش از او نیز یان لکه، ایلیا سوتسکور و دو چهره‌ی کلیدی دیگر نیز از این شرکت به دلایل مشابه جدا شدند. در این میان سوتسکور استارتاپ خودش را با تمرکز بر توسعه هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) تاسیس کرد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت که براندیج به آن اشاره کرده، انحلال تیم «آمادگی AGI» و پیش از آن، تیم «Superalignment» است که به کاهش خطرات بلندمدت هوش مصنوعی پرداخته بود. این تغییرات به نوعی نشان‌دهنده چالش‌های جدی در مدیریت و هدایت پروژه‌های مربوط به AGI در OpenAI است.

علیرغم تمامی چالش‌‌ها و اتفاقاتی اخیری که رخ داده، براندیچ اشاره کرده که این شرکت او را در زمینه تامین بودجه؛ اعتبار API و دسترسی به مدل‌های اولیه برای برنامه‌های آینده‌اش حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما