هواوی HARMONYOS مانند یک ویروس در حال گسترش است

چند سال پیش گوشی‌های هوشمند هواوی مانند یک بیماری ویروسی به‌سرعت در حال رشد بود و در بازارهای سراسر دنیا به فروش می‌رسید.

هواوی HARMONYOS مانند یک ویروس در حال گسترش است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزار مگ ،اما ایالات متحده به عنوان تنها واکسنی که می‌توانست جلوی گسترش هواوی را بگیرد، در سال 2019 وارد عمل شد تا از پیشروی بیشتر این شرکت چینی جلوگیری کند. ممنوعیت‌هایی که ایالت متحده اعمال کرد باعث شد که شرکت‌های آمریکایی نتوانند بدون دریافت مجوز از وزارت بازرگانی، با هواوی همکاری کنند. اما هواوی باوجود ممنوعیت‌ها تسلیم نشد و حالا سیستم‌‌عامل HarmonyOS آن با سرعتی باورنکردنی درحال گسترش است.

ممنوعیت هواوی در بازار جهانی که به‌شدت به سرویس‌های گوگل‌پلی وابسته است، به این شرکت ضربه بزرگی زد. زیرا کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی در سرتاسر جهان امکان دسترسی به خدمات گوگل را ندارند.

هواوی در آن زمان با اختلاف نسبت‌به گسایر تولیدکنندگان گوشی در جهان در حال پیشروی بود. اما پس از اعمال تحریم‌ها، فقدان سرویس‌های گوگل تأثیر زیادی روی ادامه‌ فعالیت این شرکت داشت. بنابراین هواوی راهی نداشت جز اینکه برای ارایه جایگزینی انحصاری دست‌به‌کار شود. البته این چیزی نبود که ایالت متحده انتظار داشت. آنها می‌خواستند این غول فناوری چینی را به طور کامل فلج کنند.

چند ماه پس از اعمال ممنوعیت اولیه، وزارت بازرگانی ایالات متحده ممنوعیت دیگری را برای هواوی درنظر گرفت. این ممنوعیت علاوه‌بر شرکت‌های آمریکایی، شرکت‌های چینی را نیز ملزم می‌کرد تا زمانی‌که از فناوری‌های ساخته‌شده در ایالات‌متحده استفاده می‌کنند، باید برای همکاری با هواوی مجوز دریافت کنند.

ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سمت ایالات متحده به به حدی آسیب‌زننده بود که درنهایت غول فناوری چینی به زانو در آمد. زیرا هیچ سازنده‌ای کاملا مستقل نیست و برای تولید محصولات قطعا به یک یا چند شرکت یا کشور دیگر نیاز است.

هواوی HARMONYOS

قبل از اعمال ممنوعیت‌ها چیپست Kirin هواوی از نظر استقامت باتری، سرعت، مدیریت حرارت و اتصال به شبکه از بهترین نمونه‌های بازار آن زمان بود. به‌عنوان مثال Kirin 9000 درسال 2020 بالاترین امتیاز معیار آنتوتو را به‌دست آورد و در آن زمان از تراشه‌های قدرتمند رقیب ازجمله Snapdragon 888 کوالکام و A14 Bionic اپل پیشی گرفت.

اما باوجود ممنوعیت دوم، هواوی دیگر نمی‌توانست به چیپست اختصاصی خود دسترسی داشته باشد. زیرا شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان (TSMC)، شرکتی که تراشه های Kirin هوآوی را تولید می‌کرد، نیز با ممنوعیت دوم قادر به همکاری با هواوی نبود. زیرا بااینکه TSMC یک شرکت آمریکایی نیست اما برخی بخش‌های فرآیند ساخت پردازنده‌ها در این تأسیسات از فناوری‌های توسعه‌یافته در ایالات‌متحده استفاده می‌کنند. از این رو، TSMC همچنین برای ادامه تولید تراشه‌های Kirin برای هواوی، به مجوز ویژه از بخش بازرگانی نیاز داشت.

این امر هواوی را وادار کرد تا به دنبال راه‌حل‌های جایگزین برای تأمین چیپست باشد. خوشبختانه دولت آمریکا پنجره‌ای را برای شرکت چینی باز کرد تا بتواند از چیپست‌های اسنپدراگون استفاده کند. بنابراین هواوی با محدودیت‌هایی به تراشه‌های اسنپدراگون دسترسی پیدا کرد. این یعنی شرکت چینی فقط به نسخه‌ 4G پردازنده‌های کوالکام دسترسی دارد و همه تراشه‌های 5G همچنان ممنوع هستند.

تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون 4G ممکن است در این مرحله برای هیچ شرکتی به اندازه کافی به نظر نرسند، اما هواوی با دسترسی به همین پردازنده‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هواوی با امکان استفاده از سیستم-روی-چیپ‌های کوالکام، روز به روز فعال‌تر می‌شود.

بخش عمده‌ای از بازار روبه‌رشد هواوی مربوط به سیستم عامل جدید آن، HarmonyOS است. پس از تحریم آمریکا، هواوی بلافاصله تمرکز خود را بر سیستم عامل HarmonyOS معطوف کرد. آنها معتقد بودند که ماهیت این سیستم عامل می‌تواند به آنها کمک کند تا اکوسیستمی ایجاد کنند که نه تنها کسب‌و‌کار خود را حفظ کند، بلکه سایر تولیدکنندگان را نیز وارد عرصه کند.

باتوجه به گزارش‌هایی که هواوی اخیراً منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که همه چیز همانطور که این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود، پیش می‌رود. HarmonyOS نه‌تنها در دستگاه‌های هواوی بیشتری استفاده می‌شود، بلکه تولیدکنندگان بیشتری نیز وارد این عرصه شده‌اند.

هواوی، HarmonyOS 3.0 را امسال با بسیاری از ویژگی‌های جدید و هیجان انگیز عرضه کرد. این سیستم‌ عامل حالا بسیار روان‌تر عمل می‌کند و انیمیشن‌های رابط‌کاربری نیز به‌میزان قابل‌توجهی بهتر اجرا می‌شوند. بر‌اساس گزارش‌ها، تعداد گوشی‌های هوشمندی که تا این‌لحظه از سیستم‌عامل هواوی استفاده می‌کنند، اکنون از 320 میلیون نفر نیز فراتر رفته است.

این لدان معنی است که HarmonyOS درحال‌حاضر نرخ رشد سالانه 113 درصدی دارد. این موضوع جایگاه سیستم‌عامل انحصاری چینی را به‌عنوان سومین سیستم عامل بزرگ موبایل در جهان تضمین می‌کند. علاوه‌براین، درحال‌حاضر HarmonyOS سریع‌ترین سیستم‌عامل موبایل در حال رشد جهان است.

حوزه دیگری که به نظر می‌رسد HarmonyOS به سرعت در آن در حال گسترش است مربوط به نصب‌های شخص ثالث است. هنگامی که هواوی، HarmonyOS را در سال 2019 راه‌اندازی کرد، به صراحت اعلام کرد که سیستم‌عامل جدیدش فقط برای دستگاه‌های هواوی طراحی نشده است. آنها توضیح دادند که HarmonyOS را می توان در محصولات شخص ثالث مانند یخچال، مایکروویو، لامپ‌های هوشمند، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر نصب کرد.

بر‌اساس گزارش‌ها، هواوی HarmonyOS تاکنون روس بیش‌از 250 میلیون محصول شخص ثالث نصب نصب شده‌است. این رقم نسبت به سال گذشته 212 درصد افزایش داشته است. البته ماجرا به به همین‌جا ختم نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان شخص ثالث بیشتر و بیشتری قصد دارند از سیستم عامل هواوی در محصولات خود استفاده کنند. بنابراین انتظار می‌رود دفعه بعد با اعداد و درصدهای بزرگتری مواجه شویم.

گزارش‌ دیگری نیز درمورد بازار اپلیکیشن هواوی موسوم‌به App Gallery منتشر شده‌است. این گزارش نشان می‌دهد که هواوی به سرمایه‌گذاری‌ روی این فروشگاه ادامه می‌دهد.

گزارش شده است که App Gallery هواوی اکنون بیش از 220000 اپلیکیشن دارد. این عدد به‌هیچ‌وجه به اعداد اپ‌استور و فروشگاه گوگل‌پلی نزدیک نیست. اما با توجه به اینکه این اپلیکیشن بسیار جدید است، همچنان یک دستاورد برجسته محسوب می‌شود. همچنین، این فروشگاه تاکنون موفق شده که به بیش از 580 میلیون کاربر فعال ماهانه خدمات ارائه دهد.

App Gallery هواوی موفق شد عنوان سومین بازار بزرگ اپلیکیشن جهان را به‌خود اختصاص دهد. هرچه این فروشگاه بزرگ‌تر شود، محبوبیت آن افزایش خواهد یافت و درنتیجه توسعه‌دهندگان بیشتری به آن ملحق خواهند شد.

این موضوع به وضوح نشان می دهد که هواوی چقدر قوی است و البته طرفداران آن چقدر مصر است. هواوی یک شرکت بزرگ، ثروتمند و بسیار پیشرفته است. علی‌رغم اینکه ممنوعیت ایالات متحده سرعت این شرکت را کند کرده است، اما همچنان پرقدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت مصمم است تا بتواند دوباره وضعیت را به حالت قبل برگرداند و به رشد خود در حوزه‌‌های مختلف فناوری ادامه دهد.

 

هواوی HARMONYOS مانند یک ویروس در حال گسترش است

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما