معاون وزیر ارتباطات از افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد

اقتصاد ۱۰۰- معاون وزیر ارتباطات انجام حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی کشور را تایید کرد. او در ادامه توضیحاتی در این باره ارائه داد.

معاون وزیر ارتباطات از افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد

به گزارش گروه دانش و فناوری، چندروز پیش وقتی از وزیر ارتباطات علت کندی اینترنت را جویا شدند، او افزایش حجم محتواهای تولیدی و وقایع اخیر را عامل این موضوع عنوان کرد؛ اما در همان زمان بسیاری از تامین‌کنندگان اینترنت کشور اعلام کردند که حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی کشور باعث افت سرعت اینترنت شده است.

اکنون بهزاد اکبری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، نیز این موضوع را تایید کرده و از افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی خبر داده است. او در این باره توضیح داد: «حملات سایبری همیشه وجود داشته اما در مواقعی این حملات زیاد می‌شود. ما اخیراً با حجم زیادی از حملات سایبری مواجه هستیم که به‌صورت توزیع‌شده از تمام نقاط دنیا انجام می‌شود. حملاتی که به‌تازگی از 174 کشور دنیا زیرساخت‌های ارتباطی ما را هدف گرفت، طبق بررسی‌ها از طریق بات‌ها انجام شده است.»

او ادامه داد:

تاکنون تلاش کرده‌ایم این حملات را طوری مدیریت کنیم که کمترین تأثیر را بر شبکه اپراتورها داشته باشد. حملات روزها و هفته‌های اخیر را به‌خوبی مدیریت کرده‌ایم اما قطعاً نیاز داریم که توانمان را ارتقا دهیم و بازطراحی کنیم تا بتوانیم به‌صورت مؤثر با این حملات مقابله کنیم. بنابراین به بازطراحی‌هایی نیاز داریم که به شکل موثر با این حملات مقابله کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان گفت: «قصد داریم امکان کشف و مقابله با حملات سایبری را ارتقا دهیم. در عین حال باید به‌دنبال توسعه ارتباطات بین‌الملل باشیم، با این هدف که کارایی و پایداری شبکه را افزایش دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد زیرساخت‌های ما دچار مشکل نشود.»

انتهای پیام

منبع : تکراتو


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما